چهل و هشتمین نشست کتاب خوان ویژه کودکان و نوجوانان به میزبانی کتابخانه امام علی (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹ 18 March 2018

به گزارش تابناک قم، چهل و هشتمین نشست کتاب خوان کودکان و نوجوانان به میزبانی کتابخانه امام علی (ع) و با حضور حجت الاسلام هادی منش نویسنده کتاب‌های کودکان و نوجوانان همراه با ویژه برنامه‌های فرهنگی برگزار شد.

طیبه قربانی رضوان مسئول کتابخانه امام علی (ع) در این مراسم اظهار داشت: این کتابخانه در هر ماه چهار نشست کتاب خوان را، که مجموع آن در سال 96 به 48 نشست می‌رسد با حضور کودکان و نوجوانان و برخی از نویسندگان بومی برگزار می‌کند.

وی گفت: برخی از این نشست‌ها برون کتابخانه ای بود که می‌توان مجموع کتاب‌های خوانده شده را شامل 250 عنوان کتاب در رده‌های سنی مختلف معرفی کرد.

قربانی رضوان بیان کرد: در چهل و هشتمین نشست کتاب خوان 5 اثر از ابوالفضل هادی منش با حضور نویسنده توسط اعضا به شرح زیر به اشتراک گذاشته شد:

در این نشست طاهره اله یاری با معرفی کتاب «دیدار با امام» ابوالفضل هادی منش؛ ریحانه سرداری با معرفی کتاب «طوطی و حاکم» نوشته ابوالفضل هادی منش؛ رقیه برجی با معرفی کتاب «اسماء همسر جعفر طیار (ع)» نوشته ابوالفضل هادی منش؛ زهرا بهرام بیگی با معرفی کتاب «گردنبند طلا» نوشته ابوالفضل هادی منش؛. فاطمه شیری یکتا با معرفی کتاب «رباب (س) مادر حضرت علی اصغر (ع)» نوشته ابوالفضل هادی منش؛ آثار این نویسنده را با حضور وی معرفی و بخش‌هایی از کتاب را نیز خوانش کردند.

سپس اعضای فعال کتابخانه ضمن ارائه تغییراتی در کتاب «دو پزشک» نوشته ابوالفضل هادی منش به صورت نمایشنامه آن را اجرا کردند.

در ادامه هادی منش نویسنده کتاب، ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین کودکان کتاب خوان، به معرفی چکیده ای از زندگی خود پرداخت و افزود: نویسندگی را از دوران مدرسه آغاز کردم و به ساخت روزنامه دیواری و تهیه متن‌های آن و همچنین انشا نویسی علاقه وافر داشتم.

وی سپس به مجله و کتاب‌های مورد علاقه‌اش همچون «کیهان بچه‌ها» و «آثار جلال آل احمد» اشاره کرد و گفت: در حوزه کودک و نوجوان 340 قصه را به رشته تحریر درآوردم که از آن مجموعه تنها 270 عنوان به کتاب تبدیل شده و در حوزه بزرگسال نیز 72 عنوان کتاب چاپ و منتشر شده است.

هادی منش بیان کرد: نویسندگی برای کودکان را بیشتر دوست دارم و از این رو کتابی ویژه کودکان با محوریت سبک زندگی قرآنی با عنوان «شهر خدا» در دست نگارش دارم. وی گفت: بهترین شیوه برای نویسندگی، خواندن کتاب و تمرین در امر نوشتن است. مطالعه پیوسته، شما را به یک کتابخوان حرفه ای تبدیل می‌کند و قدرت تندخوانی شما را نیز افزایش می‌دهد.

در ادامه این نویسنده در مورد آخرین اثر خود با عنوان «شیرین تر از شکر» با بچه‌ها گفتگو کرد و بخش‌هایی از کتاب را برای بچه‌ها خواند که مورد استقبال قرار گرفت، این کتاب سپس با امضای نویسنده به اعضا اهدا شد.

وی همچنین با برپایی یک کارگاه نویسندگی فشرده، در باره چگونگی نگارش، اطلاعات و داده‌های لازم برای نوشتن و دیگر عناصر داستان نویسی توضیحاتی ارائه داد و افزود: خلوت نشینی و پیدا کردن جایی دنج همراه با یک قلم و کاغذ سفید و نگارش مطالبی که به ذهنمان می‌رسد؛ یکی از شاخصه‌های اولیه و ابتدایی نوشتن است.

نشست پرسش و پاسخ، شعرخوانی، جمع خوانی، قصه گویی، اجرای نمایش و خوانش داستان‌های اعضا از دیگر برنامه‌های جذاب و پایانی این کتابخانه با حضور نویسنده بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار