سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری قم:
سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: هدف از طرح اشتغال پایدار روستایی استان قم ایجاد اشتغال برای روستاییان است، در این طرح به دنبال توزیع پول در روستاها نیستیم تا روستاییان بدهکار نشوند.
کد خبر: ۵۸۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷ 17 March 2018

به گزارش تابناک قم، سجاد چهرگانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد با اشاره به اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی در استان قم اظهار کرد: تاکنون پرداخت تسهیلات در قالب این طرح به میزان 16 میلیارد تومان در کمیته کارشناسی استان تصویب شده است.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که بیشتر تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی در استان قم برای تسهیلات سرمایه ثابت باشد و به دنبال دادن تسهیلات سرمایه در گردش به متقاضیان نیستیم.

سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری قم افزود: مجتمع‌های توریستی بین راهی که در مسیر محورهای اصلی استان هستند، برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی مناسب نیستند.

چهرگانی هدف از طرح اشتغال پایدار روستایی استان قم را ایجاد اشتغال برای روستاییان دانست و تصریح کرد: به دنبال توزیع پول در روستاها نیستیم تا روستاییان بدهکار نشوند، از ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان قم با پرداخت تسهیلات حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: به دنبال توانمندسازی تعاونی‌های روستایی هستیم تا در صورت صدور مجوز، تسهیلات را به این تعاونی‌ها پرداخت کنیم.

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به وجود نواحی صنعتی در مناطق روستایی استان قم اظهار کرد: یک سری از نواحی صنعتی در مجاورت روستاهای استان قرار دارند، اعتقاد داریم که باید تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی برای پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش به طرح‌های نیمه تمام باشد.

مجید آوری فرد گفت: زمانی که نیروی کار زیاد و فرصت‌های شغلی کم است، شاهد اشتغال کارگران با حقوق کم است، تنها بازرسی مشکل را در زمینه عدم پرداخت حقوق قانونی کارگران حل نمی‌کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: برای ایجاد یک شغل پایدار روستایی حدود 75 میلیون تومان تسهیلات نیاز است، البته خود متقاضی نیز باید آورده داشته باشد، میزان تسهیلات مورد نیاز برای ایجاد یک شغل در بخش‌های گوناگون متفاوت است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار