سخنگوی شورای شهر قم گفت: شهرداری قم ۸۵ درصد از پیش‌بینی‌های بودجه‌ای مربوط به سال ۹۶ را تحقق بخشیده است.
کد خبر: ۵۸۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱ 17 March 2018

به گزارش تابناک قم، محمود مسگری ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: در هفت ماه گذشته اقدامات قابل‌توجهی در شورای اسلامی شهر قم در مباحث عمرانی و جاری انجام‌شده است.

وی با اشاره به اهمیت استقلال نظر شورای اسلامی شهر قم در تصمیم‌گیری‌های مختلف، افزود: تمام تصمیم‌های شورای اسلامی شهر قم بر مبنای اظهارنظرهای کارشناسی و بررسی دقیق و منطقی لوایح و طرح‌های پیشنهادی انجام می‌شود و در این زمینه شورا تابع استدلال و منطق ویژه خود است.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر اهمیت تعامل و هم‌افزایی بین شورای اسلامی شهر قم و شهرداری گفت: اگر مدیران و معاونان شهرداری در لوایح موردبررسی در شورای اسلامی شهر قم اظهارنظرهای کارشناسی و از روی استدلال و در چهارچوب موازین علمی و منطقی ارائه دهند با استقبال از جانب شورا همراه می‌شود.

مسگری با ابراز تمجید از عملکرد مجموعه مدیریت شهری قم عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری قم در حال حاضر در وضعیت مناسب و تیمی منسجم اهداف و برنامه‌های شهری قم را دنبال می‌کند، علی‌رغم برخی مشکلاتی که در کلان‌شهرهای کشور موجود است روند اجرای پروژه‌های شهری قم با روند قابل قبولی در دست اجرا است.

سخنگوی شورای شهر قم ادامه داد: داشتن اختلاف‌نظر در مباحث کارشناسی در بین افراد مختلف امری عادی و رایج بوده که در بین اعضای شورای اسلامی شهر نیز این روال جاری است، نظر مساعد و موافق هر 13عضو شورای اسلامی شهر در هر طرح و لایحه‌ای طبیعتاً امری دشوار است.

وی با انتقاد از قرار دادن بخش عظیمی از محدوده شهری شهر قم در قالب بافت‌های تاریخی عنوان کرد: قرار دادن 315 هکتار از بافت‌های فرسوده شهر قم در قالب بافت‌های تاریخی بر مبنای عکس‌های هوایی گرفته‌شده در دهه 20 شمسی بوده که با حقایق موجود در تعارض است.

عضو شورای شهر قم با اشاره به برخی از مشکلات پیش‌آمده از قرار گرفتن بافت فرسوده شهر قم در محدوده بافت‌های تاریخی تأکید کرد: مجموعه مدیریت شهری قم به دنبال حفظ و تقویت بافت‌های تاریخی به‌عنوان نشانه‌های هویت شهری هستند اما با یکسان در نظر گرفته شدن بافت‌های تاریخی با بافت‌های فرسوده شهری شاهد افت محسوس سرمایه‌گذاری در شهر قم بوده‌ایم.

مسگری ادامه داد: شهرک خودرویی قم که با سرمایه بخش خصوصی در دست احداث بوده در مراحل پایانی عملیات عمرانی قرار دارد که راه‌اندازی و استفاده از آن وابسته به استقبال مجموعه‌های مختلف با خدمات خودرویی در شهر قم است همچنین باید مراجع قضایی استان همکاری‌های لازم را برای انتقال واحدهای آلاینده به این شهرک را فراهم کنند.

سخنگوی شورای شهر قم با ابراز تمجید از عملکرد مالی شهرداری قم در تحقق بودجه پیشنهادی سال 96 ادامه داد: 85 درصد از پیش‌بینی‌های بودجه شهرداری قم در سال 96 در مباحث مالی تحقق پیداکرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار