مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای عملیات هوادهی عرصه‌های چمن کاری شده سطح شهر با هدف کاهش فشردگی خاک و تهویه بهتر در محدوده ریشه و تغذیه گیاهی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 17 March 2018

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با اشاره به اجرای عملیات هوادهی عرصه‌های چمن کاری، اظهار کرد: عملیات هوادهی عرصه‌های چمن کاری با استفاده از ماشین آلات تخصصی و به روز انجام می‌شود که طی آن هوادهی، تغذیه گیاهی با ترکیب کود دامی پوشیده و ماسه انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه فضای سبز پایدار، مناسب و شاداب نیاز به رعایت و انجام نکات فنی و عملیات مناسب باغبانی و فضای سبز دارد، گفت: در این زمینه برنامه ریزی و اقدامات لازم با توجه به فصل و ضرورت‌ها از سوی سازمان انجام می‌شود.

جوادیان یکی از آسیب‌های مهم عرصه‌های چمن کاری در فضای سبز شهری را فشردگی و کوبش خاک برشمرد و ادامه داد: علت اصلی این موضوع نیز تردد و نوع استفاده شهروندان از عرصه‌های چمن کاری است، که این موضوع در شهر قم به دلیل کیفیت خاک و آب آبیاری آسیب بیشتری را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش فشردگی خاک و تهویه بهتر در محدوده ریشه و تغذیه گیاهی عملیات هوادهی عرصه‌های چمن کاری با دستگاه هواده مخصوص با اولویت عرصه‌هایی که آسیب بیشتری دیده‌اند شروع شده که با توجه به اینکه این موضوع در اسناد پیمان‌های نگهداری فضای سبز دیده شده، پیگیری و اجرا خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار