در سال 96 محقق شد؛
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم با بیان اینکه در سال جاری بیش از 6 هزار نفر از مددجویان به سفرهای زیارتی و آموزشی اعزام شدند، گفت: برای سال آینده اعزام 50 هزار و 40 نفر از مددجویان کمیته امداد به سفرهای زیارتی مشهد و عتبات عالیات برنامه ریزی شده که تحقق آن نیازمند کمک خیرین است.
کد خبر: ۵۸۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 17 March 2018

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام والمسلمین حسن هرمزدر توضیح طرح "شوق زیارت" بیان کرد: به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و با همکاری ستاد اقامه نماز 400 نفر از مادران و دختران در قالب طرح شوق زیارت و با هدف تقویت باورهای دینی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی در بین خانواده های مددجو به مشهد مقدس اعزام شدند؛ در سال جاری بیش از 6 هزار نفر اعزام داشته ایم که بخشی زیارتی و بخشی آموزشی بوده است.

وی افزود: این اردوها شامل راهیان نور و مرقد امام خمینی(ره)، اردوهای زیارتی پیاده روی عتبات عالیات برای 830 نفر با هزینه سرانه هر نفر 850 هزار تومان و همچنین اعزام 2هزار و 500 نفر به مشهد مقدس با سرانه هر نفر 150هزار تومان بود که با کمک خیرین انجام شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم اضافه کرد: همچنین در قالب سفرهای آموزشی در سال جاری سفر به گیلان و اصفهان را داشتیم که مباحث آموزشی به تناسب مخاطبان سفر و با عناوین سبک زندگی، رضایت از زندگی و شکرگزاری، عفاف و حجاب و اهمیت اقامه نماز برگزار شده است.

رشیدی ادامه داد: آخرین سفر سال جاری، سفر زیارتی مشهد مقدس بود که تعداد 400 مادر و دختر به این سفر اعزام شدند که در روز آخر سفر همایش تجلیل از مادران و دختران فاطمی با حضور 220 نفر از مادران فعال در یکی از زمینه های سوادآموزی، قرآنی، فعال در حوزه نماز، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: رویکرد در اردوهای زیارتی ایجاد معرفت نسبت به امام معصوم(ع) و مسائل تربیتی، اخلاقی، احکامی و بالارفتن روحیه نشاط و توکل و شکل گیری روحیه صبر و شکر گزاری است.

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده اعزام 50 هزار و 40 نفر به سفرهای زیارتی مشهد و عتبات عالیات را خواهیم داشت که نیازمند کمک خیرین بوده و امیدواریم با کمک آنها این برنامه انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار