مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:
مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم خود را با نیاز جامعه تطبیق دهیم درحالی‌که ذائقه مردم امروز جامعه با ذائقه مردم گذشته تفاوت کرده است.
کد خبر: ۵۸۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 17 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی حسینی در مراسم اختتامیه نخستین فصل از کارگاه‌های تخصصی جشنواره هنری و قرآنی جشنواره مشکات که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه در سال گذشته شاهد برگزاری پویش‌های مختلف فرهنگی در سطح کشور بوده‌ایم، اظهار کرد: با اجرای 6 پویش با مشارکت مجموعه‌های مختلف توانستیم هنرمندان را گردهم آورده و با تولید آثار برجسته هنری و دینی در حوزه‌های مختلف فرهنگی گام‌های مؤثری برداریم.

وی از نقش آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در اجرای پویش‌های فرهنگی و رسانه‌ای سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر کرد و افزود: آستان مقدس نسبت به فعالیت‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری نگاهی ویژه دارد به همین علت تاکنون از این حرکت‌ها به‌صورت ویژه حمایت کرده است.

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه حرکت نتیجه‌بخش در حوزه‌های فرهنگی نیازمند یک رویکرد متفاوت است، تصریح کرد: هرچند در حوزه‌های مختلف اقدامات خوبی در حال انجام است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

وی بابیان اینکه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی رسیدن به یک کار مؤثر و ماندگار نیازمند عجین شدن آن با هنر است، عنوان کرد: اکنون در حوزه رسانه و فضای مجازی باید به دنبال کارهای اصیل قرآنی باشیم تا بتوانیم آموزه‌های قرآنی را به شیوه مطلوب در جامعه ترویج دهیم.

حجت‌الاسلام‌ حسینی از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه یاد و مطرح کرد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره‌ها بتوانیم سهم خود را در ارتقای فرهنگ دینی کشور رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره هنری و قرآنی مشکات نباید فقط به‌صورت مقطعی دنبال شود، اظهار کرد: تاکنون نتوانسته‌ایم خود را با نیاز جامعه تطبیق دهیم درحالی‌که ذائقه مردم امروز جامعه با ذائقه مردم گذشته تفاوت کرده است و اگر نخواهیم در روند کار خود تغییری داشته باشیم نمی‌توانیم به نتیجه موردنظر برسیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار