معاون امور توانبخشي اداره‌كل بهزيستي استان قم:
معاون امور توانبخشي اداره‌كل بهزيستي استان قم گفت: 44 مركز توانبخشي روزانه، شبانه و ويزيت در منزل وجود دارد كه در آنها خدماتي به معلولان ارائه مي‌شود.
کد خبر: ۵۸۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 16 March 2018

به گزارش تابناک قم،محمدعلی مقدم‌خواه با بیان اینکه 22 هزار نفر معلول در سطح استان زیر پوشش بهزیستی هستند اظهار کرد: این معلولان دارای معلولیت‌های جسمی حرکتی، بینایی، شنوایی، ذهنی، سالمندان و بیماران اعصاب و روان هستند و در زمینه توانمندسازی معلولان به نوبه خود فعالیت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 44 مرکز توانبخشی روزانه، شبانه و ویزیت در منزل وجود دارد و بر اساس تداوم برنامه‌ها در نظر داریم مراکز شبانه‌روزی را محدود کرده و به صورت ثابت نگاه داریم.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه اولویت در این طرح‌ها بر این اساس است که معلول داخل منزل نگهداری شود گفت: کمک‌هایی از سوی کارشناسان توانبخشی، روانشناس، مشاور و مددکار ارائه می‌شود که متفاوت است تا معلول حتی الامکان به دلیل مسائل مالی و توانبخشی به مراکز شبانه‌روزی ارجاع داده نشود.

وی با اشاره به خدمات مختلف در حوزه توانبخشی گفت: 5 هزار و 500 نفر مستمری بگیر در بخش معلولیت‌‌ها هستند و افراد در نوبت هستند تا سهمیه‌ای اختصاص داده شود تا مستمری آنها برقرار شود.

مقدم‌خواه عنوان کرد: کمک‌های بلاعوض در زمینه‌های مختلف ارائه می‌شود و در دانشگاه‌های دولتی به صورت کمک هزینه برای تشویق فرد برای ورود به دانشگاه است تا در سطح جامعه بتوانند بر اساس مدارک تحصیلی شغل و امکانات شغلی را کسب کنند و فرد از گوشه‌نشینی و خانه‌نشینی رهایی پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون استانی مناسب‌سازی گفت: این کمیسیون در سطح استانداری به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که در این زمینه قدم‌های رو به جلو در سطح معابر و مناسب‌سازی معابر انجام شده تا امکانات مناسبی برای معلولیت‌های مختلف ایجاد کند و بتوانند در سطح جامعه تردد داشته باشند و فرد معلول بدون کمترین وابستگی بتواند کارهای خود را انجام دهد.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: تیمی متخصص از کارشناسان مددکاری به منازل افراد مراجعه کرده و داروهای فرد داخل منزل را بررسی می‌کنند و کمک‌های موردی را در اسرع وقت به خانواده‌ها ارائه می‌دهند و کمک هزینه‌هایی در زمینه روانپزشکی و دارو درمانی ارائه می‌شود تا بازتوانی افراد افزایش پیدا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار