و هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به برگزاری همایش فلسفه علم کلام گفت: این همایش با محوریت نظرات آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان آبان‌ماه سال ۹۷ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۷۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹ 15 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام محمدصفر جبرئیلی ظهر امروز در نشست علمی فلسفه کلام که در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد با اشاره به اهمیت فلسفه اظهار داشت: حوزه علمیه با حذف فلسفه آسیب زیادی می‌خورد زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری فلسفه حوزه و جامعه را عقلانی می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث فلسفه نیازمند تحولات و سامان‌دهی است، عنوان کرد: دو گروه باید دست در دست هم بدهند تا فلسفه و کلام در حوزه علمیه قوی‌تر شود، زیرا اگر فلسفه از حوزه بیرون بیاید دیگران متولی آن خواهند شد که قابل اعتماد نخواهند بود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به تبعات حذف فلسفه از حوزه علمیه تصریح کرد: حوزه علمیه باید در این عرصه بجنبد و مخالفان فلسفه هم بدانند که با حذف فلسفه چیزی عاید حوزه نخواهد شد.

جبرئیلی گفت: امروز آیت‌الله سبحانی و آیت‌الله مصباح یزدی از پیشگامان فلسفه و کلام در کشور هستند که باید قدردان وجود این عزیزان باشیم و از علم آن‌ها بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به برگزاری همایش فلسفه علم کلام افزود: این همایش با محوریت نظرات آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان آبان‌ماه سال 97 برگزار می‌شود و جلسه امروز نخستین پیش نشست آن بود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: باید بحث شود که آیا کلام، توحید محور است که قطعاً هست و هدف کلام چیست آیا علمی دفاعی است یا اثباتی که برخی متاسفانه تاکید دارند که دفاعی است و این ضربه به کلام است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار