مسابقات انتخابی منطقه یک لیگ برتر فوتبال زیر 14 سال ایران، عصر پنجشنبه در حالی در مجموعه ورزشی جوادالائمه(ع) قم پایان یافت که تیم کیای تهران به صورت مستقیم به لیگ برتر و پیام قم به مرحله دوم رقابت های انتخابی راه یافت.
کد خبر: ۵۷۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ 15 March 2018

به گزارش تابناک قم، در این دوره از رقابت ها تیم های کیای تهران با 15 امتیاز، پیام قم و جاوید کاشان با 10 امتیاز، سیاه جامگان قم با 6 امتیاز، پارسه لُردِگان از استان چهار محال و بختیاری با 3 امتیاز و استقلال نوین شهرکرد از استان چهار محال و بختیاری بدون امتیاز در رده های اول تا ششم قرار گرفتند.

این مسابقات از روز شنبه هفته جاری در ورزشگاه مذکور به میزبانی باشگاه سیاه جامگان قم آغاز شد که در مدت 6 روز، تیم های شرکت کننده با انجام 15 مسابقه به صورت دوره ای با یکدیگر رقابت کردند.

این رقابت ها در 9 منطقه در سطح کشور برگزار می شود و تیم های نخست هر منطقه به صورت مستقیم به لیگ برتر باشگاه های فوتبال زیر 14 سال کشور راه می یابند و تیم های دوم هر منطقه نیز با یکدیگر در مرحله بعدی مسابقه می دهند و در نهایت سه تیم برتر به همراه 9 تیم دیگر، سال آینده در مسابقه های لیگ برتر فوتبال زیر 14 سال ایران شرکت خواهند کرد.

بدین ترتیب از منطقه یک کشور، تیم کیای تهران به طور مستقیم به این مسابقه ها صعود کرد و تیم پیام قم با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به تیم جاوید کاشان به مرحله دوم رقابت های انتخابی راه یافت و در صورتی که بتواند جزو سه تیم نخست شود، به لیگ برتر باشگاه های کشور صعود خواهد کرد.

سرمربی تیم کیای تهران در حاشیه برگزاری این مسابقات به ایرنا گفت: این رقابت ها موجب دیده شدن بازیکنان مستعد از استان های گوناگون کشور می شود تا از طریق استعدادیاب های تیم ملی که در این مسابقات حضور دارند، شناسایی شوند.

هادی مهدوی کیا افزود: مسابقات رسمی و رقابتی در این سنین خیلی به شکوفایی استعدادها کمک نمی کند، چون بیشتر کار رقابتی است و در این رقابت ها نخبه ها بیشتر می توانند برداشت خوبی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مسابقه ها به صورت تورنمنت و یا دوستانه برگزار شود، برای شکوفایی بازیکنان به واسطه این که بدون استرس بازی می کنند، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

هم چنین سرمربی پیام قم به ایرنا گفت: امسال شاهد حضور تیم های مطرحی در این رده سنی هستیم و با توجه به تجربه مسابقات سال گذشته تلاش کردیم که امسال تیم آماده ای را روانه این مسابقات کنیم و امیدواریم در مرحله بعد بتوانیم به لیگ برتر صعود نماییم.
مهدی امانی با اشاره به فوتبال پایه استان قم اظهار کرد: باید مدیران فوتبال یک برنامه مدون در این زمینه داشته باشند؛ این استان علاوه بر فوتسال در رشته فوتبال نیز به شرط حمایت مسئولان می تواند خود را نشان دهد.

هم چنین مدیرعامل باشگاه سیاه جامگان قم که میزبانی این مسابقه ها را در قم برعهده داشت، به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 6 سال است که تیمداری می کنیم و به خاطر حضور علاقه مندان فوتبال در منطقه نیروگاه، این مسابقات را نیز در مجموعه ورزشی جوادالائمه(ع) برگزار کردیم.

محمد قراگوزلو اظهار کرد: امسال بیشتر با بازیکنان 13 ساله شرکت کردیم تا برای مسابقه های سال آینده تجربه و آمادگی لازم را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: در استان قم نیازمند حمایت بیشتر مسئولان از تیم های پایه و اطلاع رسانی توسط رسانه ها در رابطه با این مسابقه ها هستیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار