با حضور مراجع تقلید؛
مراسم گرامیداشت آیت الله شاه آبادی با حضور مراجع عظام تقلید و جمع کثیری از طلاب حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 15 March 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم بزرگداشت آیت الله نصرالله شاه آبادی از اساتید حوزه علمیه قم و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری شامگاه چهارشنبه با حضور علما و اساتید حوزه، طلاب حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم و مسئولان استان در مسجد اعظم قم برگزار شد.

آیات عظام مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی، شبیری زنجانی و علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعیان و همچنین حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت الله محمد مؤمن نماینده مردم قم در مجلس خبرگان و عضو فقهای شورای نگهبان، آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت الله علوی بروجردی استاد سطوح عالی حوزه و حجت الاسلام سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران از جمله شرکت کنندگان در مراسم گرامیداشت آیت الله شاه آبادی بودند.

تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مسئولان استانی نیز در این مراسم گرامیداشت شرکت کرده بودند.

آیت الله شاه آبادی همواره همراه امام راحل بود

حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی طی سخنانی در این مراسم با گرامیداشت با اشاره به خصوصیات اخلاقی و درجه بالای علمی مرحوم آیت الله شاه آبادی، اظهار داشت: این عالم ربانی طی سالهای متمادی در نجف اشرف در محضر اساتیدی همچون مرحوم آیت الله خویی و شیخ حسن حلی بهره برد و تفسیر قرآن و فقه و اصول را در محضر اساتید بزرگی فرا گرفت.

وی با بیان اینکه آیت الله شاه آبادی همواره همراه امام راحل بود، اظهار داشت: پدر ایشان که از اساتید برجسته حوزه علمیه بود و امام خمینی(ره) در کتاب چهل حدیث خود ۲۰ مرتبه از ایشان نام برده است، در جریان کشف حجاب زمان رضاخان نقش مهمی در مقابله با این جریان داشت و معتقد بود کشف حجاب باعث می‌شود ریشه دین آسیب ببیند و هدف در این موضوع ترویج بی‌دینی در جامعه است.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت امروز هم عده‌ای با ترویج بی‌حجابی همان اهداف را دنبال می‌کنند و تا جامعه ما را گرفتار فساد و فحشایی که در کشورهای اروپایی وجود دارد مبتلا نکنند به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

آیت الله شاه آبادی هیچ‌گاه در زندگی خود تغییر نکرد

وی عبادت، جهاد در راه خدا، خدمت به خلق را از دیگر خصوصیات مرحوم آیت الله شاه آبادی دانست و گفت: ایشان دارای روحیه جهادی بود و همواره اطرافیان و شاگردان خود را به رعایت تقوی و اخلاص دعوت می‌کرد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی افزود: آیت الله شاه آبادی هیچ‌گاه در زندگی خود تغییر نکرد و همراه رضای خداوند را سرلوحه کارهای خود داشت که خصوصیات اخلاقی و تقوای ایشان می‌تواند الگوی مناسبی برای طلاب باشد.

لازم به ذکر است، پیکر مطهر مرحوم آیت الله شاه آبادی امروز با حضور گسترده مردم و طلاب در تهران و قم تشییع شد و پس از اقامه نماز توسط آیت الله العظمی شبیری زنجانی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار