مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد
مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با توجه به انتقال آب از فاصله 300 کیلومتری به شهر کهک، این موضوع در اصل پدافند غیرعامل می‌تواند نقطه آسیب‌ باشد.
کد خبر: ۵۷۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 14 March 2018

به گزارش تابناک قم، احمد نکونام در مراسم نامگذاری تاسیسات آبرسانی شهر کهک به نام شهدای مدافع حرم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ابراز کرد: امنیت امروز کشور ثمره خون شهدا عزیز و گران‌قدر است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح وضعیت آبی شهر کهک پرداخت و با بیان اینکه آب شهر کهک از دو منبع محلی تأمین می‌شود، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در این شهر، بخشی از آب شهر از پروژه عظیم انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم تأمین می‌شود.

مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به وضعیت دو چاه تأمین آب شهر کهک خاطرنشان کرد: این چاه‌ها در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها قادر به تأمین 43 درصد آب شهر کهک هستند که البته این خبر خوبی نیست زیرا بخش عمده نیاز آبی این شهر از منابع غیربومی تأمین می‌شود که چالش‌برانگیز است.

وی با تأکید بر اینکه باید با تمام توان و ظرفیت به سمت استفاده بهینه از منابع گام برداریم، تصریح کرد: با توجه به انتقال آب از فاصله 300 کیلومتری به شهر کهک، این موضوع در اصل پدافند غیرعامل می‌تواند نقطه آسیب‌ باشد بنا بر این باید به منابع محلی اتکا و این ظرفیت‌ها را حفظ کنیم و سطح اتکا به منابع غیربومی را به حداقل برسانیم.

نکونام با اشاره به رشد 10 درصدی جمعیت شهر کهک در سال‌های اخیر، مصرف آب در این شهر را بسیار بالاتر از استاندار و یک و نیم برابر مصرف شهر قم اعلام کرد و گفت: اگرچه به دلیل ییلاقی بودن و بافت شهری و روستایی این شهر می‌تواند بخشی از مصارف قابل توجه باشد اما با توجه به کمبود آب باید به سمت مدیریت عرضه و تقاضا گام برداریم.

وی شهر کهک را دارای تنش آبی دانست و از شهروندان خواست با توجه به کاهش نزولات آسمانی، سرانه مصرف خود را حداکثر به 200 لیتر در شبانه روز برسانند تا تابستان امسال بدون بحران سپری شود.

مدیر امور شهرهای شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان تأکید کرد: در صورت که مردم همراهی نداشته باشند با چالش جدی در خصوص تأمین آب در شهر کهک مواجه خواهیم شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار