معاون امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر وضعیت بحرانی سایت دفن زباله البرز گفت: سایت البرز امروز وضعیت مناسبی نداشته بنابراین باید تلاش شود تا هزینه‌های دفن پسماندهای پزشکی از مطلب‌ها گرفته‌شده و وضعیت سایت البرز را وخیم‌تر از وضعیت فعلی نکند.
کد خبر: ۵۷۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 14 March 2018

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد اشتغال در استان قم باوجود مباحث زیست‌محیطی توجیه‌پذیر نیست.

وی با اشاره به معضل پسماندهای پزشکی در استان قم افزود: باید تدبیری اندیشیده شده تا مطب‌های سطح شهر ملزم به دفن اصولی و منطقی پسماندهای پزشکی شده و از این طریق حجم آلایندگی‌های بیشتری را وارد محیط نکنند.

معاون امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر وضعیت بحرانی سایت دفن زباله البرز گفت: سایت البرز امروز وضعیت مناسبی نداشته بنابراین باید تلاش شود تا هزینه‌های دفن پسماندهای پزشکی از مطلب‌ها گرفته‌شده و وضعیت سایت البرز را وخیم‌تر از وضعیت فعلی نکند.

بهشتی ادامه داد: ارقام و مبالغی که از مطلب و پزشکان استان در مسئله دفن پسماندهای پزشکی گرفته می‌شود بسیار اندک و ناچیز بوده است، چراکه این پسماندها مشکلات و معضلات زیست‌محیطی فراوانی برای شهر قم ایجادمی کند.

وی با تأکید بر ضرورت مدیریت پسماند در استان قم با روش‌های اصلی و منطقی، خاطرنشان کرد: باید هزینه اصلی تولید پسماندهای صنعتی و پزشکی از تولیدکنندگان اصلی آن دریافت شود، شیوه دفن زباله به همان شیوه‌های سابق انجام می‌شود و تحولی در این زمینه ایجاد نشده است.

معاون امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: کمیته‌ای فنی برای پیشبرد مدیریت درست پسماند در استان باید تشکیل شود تا ضوابط و شرایط دفن پسماند به‌درستی سنجیده شود، اقداماتی که در حال حاضر درزمینهٔ پسماند رخ می‌دهد آثار زیان‌بار خود را در سال‌های آینده خود را نشان می‌دهد.

بهشتی با اشاره به‌ضرورت اندیشیده شدن منابع مالی در اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند تأکید کرد: تعریف کار در مسئله پسماند بدون تعریف منابع قطعاً ابتر و ناقص می‌ماند، بنابراین باید کارشناسی‌های لازم درزمینهٔ مدیریت پسماند در استان انجام شود، درزمینهٔ پسماندهای پزشکی کار روی زمین‌مانده و بعد از گذشت سال‌ها هنوز اتفاق ویژه‌ای در این زمینه اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال در استان قم باوجود آثار زیست‌محیطی قابل‌قبول نیست و محیط‌زیست نباید مجوزی در ورود یا راه‌اندازی طرح‌هایی در استان را بدهد که به بهانه ایجاد اشتغال سبب بروز برخی مشکلات و معضلاتی درزمینهٔ محیط‌زیست شود.

معاون امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: اولویت و هدف نخست سازمان محیط‌زیست استان باید مسئله محیط‌زیست و مبارزه و مقابله با هرگونه آلایندگی در این زمینه باشد و مسئله اشتغال و اموری ازاین‌دست در اولویت‌های بعدی این سازمان قرار داشته باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار