آیت الله مکارم شیرازی:
آیت الله مکارم شیرازی گفت: مصادف شدن روز عید با شهادت امام هادی(ع) منافاتی با دید و بازدید مردم ندارد، ولی نباید شادی هایی که با شهادت منافات دارد، انجام شود.
کد خبر: ۵۷۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 14 March 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به حدیثی از پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: آتش قیامت بر کسی که سخت گیر نباشد، با مردم نزدیک باشد، به سهولت کار ها را انجام دهد و در برابر برادران مسلمانش آسان بگیرد، حرام ‌می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی با آسان گیری حل می‌شود، افزود: بعضی اطبا اعتقاد دارند که بیشترین امراض بر اثر استرس‌ها است و اگر آسان بگیریم، استرس و فشاری وجود ندارد و از بیماری‌ها مصون می‌مانیم.

این مرجع تقلید در رابطه با فرصت و آسیب های ایام عید نوروز گفت: نظافت، دید و بازدیدها که خانه تکانی قلب محسوب می‌شود، آزادی زندانیان، کمک به نیازمندان، عیادت از بیماران و تفریحات سالمی که شایسه شخصیت انسان باشد از فرصت‌های عید نوروز است که باید از آن استفاده کرد.
وی افزود: حضور مردم در اماکن و بقاع مقدسه و خواندن دعاها و ذکرها یکی دیگر از فرصت ها و نعمات عید نوروز است.

مکارم شیرازی ایام نوروز را دارای آسیب‌هایی نیز دانست و بیان کرد: یکی از آسیب های این ایام تصادفات رانندگی است که اغلب متوجه جوانان است و سلامت خود را از دست می‌دهند، با احتیاط میتوان از این اتفاقات پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: آسیب دیگر، چشم و هم چشمی ها است که سبب عقده برای افراد می‌شود؛ در این ایام یکسری از دید و بازدید و صله رحم خود را محروم می‌سازند که این موضوع یکی دیگر از آسیب ها است.

مکارم شیرازی تصریح کرد: اختلاط ها، بدحجابی و بی حجابی و آسیب به محیط زیست جزء تفریحات ناسالم و آسیب های ایام نوروز است که بایداز آن خودداری کرد؛ باید همه در این مسائل بیاندیشند و از فرصت های این ایام استفاده کنند و از آسیب ها دوری نمایند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مصادف شدن روز عید و شهادت امام هادی(ع) منافاتی با دید و بازدید مردم ندارد، عنوان کرد: نباید شادی هایی که با شهادت امام هادی(ع) منافات دارد، انجام شود، تا سال پر برکتی داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار