در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم مطرح کرد
در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم بر ضرورت ساماندهی پسماندهای پزشکی در این استان تاکید شد.
کد خبر: ۵۷۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 14 March 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم ظهر امروز در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

تورج همتی در ابتدای این جلسه با اشاره به طرح جامع مدیریت پسماند استان قم اظهار کرد: باید این طرح براساس قانون تدوین شود، در برنامه پنجم توسعه بر تدوین چنین طرحی تاکید شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ادامه داد: در حوزه پسماند باید به سمت صنایع بازیافت و مشاغل سبز برویم.

سید عبدالله میرابراهیمی در ادامه این جلسه گفت: به دنبال کاهش پسماند استان هستیم، همچنین اکنون هشت درصد پسماند قم در مبدا تفکیک می‌شود که این مساله با مشارکت خود شهروندان است، به دنبال تبدیل پسماند تر به کود در سایت البرز هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به پسماندهای پلیمری اظهار کرد: عمر این پسماندها طولانی است و پس از گذشت صدها سال از دفن هم پسماندهای پلیمری در طبیعت از بین نمی‌روند.

محسن بهشتی در بخش پایانی جلسه، کارخانه‌های سرب را یک معضل برای استان قم دانست و تصریح کرد: برای این کارخانه‌ها مواد اولیه از بقیه استان‌ها وارد می‌شود که این مساله معضلات آلودگی برای قم به دنبال دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: در سال 96 اتفاق خاصی در زمینه مدیریت پسماند استان قم رخ نداد، اما امیدواریم که در سال 97 با برگزاری جلسات بیشتر کارگروه مدیریت پسماند در استان با استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی، در کنار اشتغال، معضلات مربوط به محیط زیست استان قم را حل کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار