مسئول بسیج جامعه پزشکی:
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی قم، گفت: 30 تن از اعضای بسیج جامعه پزشکی استان طی پنج سال گذشته در قالب گروه های جهادی در جبهه مقاومت اسلامی، به رزمندگان مدافع حرم، امداد رسانی می کردند.
کد خبر: ۵۷۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 14 March 2018

به گزارش تابناک قم،سرهنگ پاسدار حسین رضایی بیان کرد: این افراد از بهترین کادر پزشکی و درمانی بخش سلامت قم در قالب بسیج جامعه پزشکی در مناطق عملیاتی سوریه حضور داشتند.

وی افزود: به منظور گرامیداشت فداکاری های این جهادگران عرصه سلامت، آیین تجلیل از خدمات ایشان، روز جمعه 18 اسفندماه جاری همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) در مجتمع ولایت قم برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ارائه خدمات سلامت به مردم مناطق کمتر برخوردار، گفت: بسیج جامعه پزشکی استان قم در قالب طرح «شهید رهنمون» به دنبال افزایش کیفیت ارائه خدمات بخش سلامت به مردم مناطق کمتر برخوردار استان در مناطق ثابت جغرافیایی است.

شهید دکتر محمدعلی رهنمون در روز هفتم مردادماه 1334 در شهر یزد دیده به جهان گشود، وی در دوران دفاع مقدس در عملیات های جنوب و غرب کشور مسئولیت بیمارستان های صحرایی را عهده دار بود و سرانجام در سپیده دم روز ششم اسفندماه سال1362در عملیات غرورآفرین خیبر در سنگر همیشگی خود، بیمارستان صحرایی خاتم الانبیاء(ص) در منطقه طلائیه، در حال ادای فریضه نماز صبح به شهادت رسید. از وی به عنوان شهید شاخص بسیج جامعه پزشکی یاد می شود.

رضایی گفت: نیازهای مناطق کم تر برخوردار استان در بخش بهداشت و درمان شناسایی شده و گروه های خدمت رسان بسیج جامعه پزشکی به صورت ماهیانه در این مناطق حضور پیدا می کنند.

وی بیان کرد: پزشکان بسیجی نه تنها برای ارائه خدمت به مراجعان خود هزینه ای دریافت نمی کنند، بلکه سایر هزینه های درمانی بیماران را داوطلبانه می پردازند.

وی ادامه داد: برای نمونه برخی از چشم پزشکان عضو بسیج جامعه پزشکی قم در زمان حضور در مناطق محروم با خود وسایل مورد نیاز بیماران از جمله عینک را می آورند و این وسایل را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی قم گفت: علاوه بر خدمات درمانی، ارائه مشاوره سلامت و آموزش های بهداشتی به منظور پیشگیری از بروز بیماری ها، از جمله فعالیت های این قشر تخصصی بسیج است تا از ایجاد هزینه های سنگین درمانی در سال های آینده جلوگیری شود.

وی افزود: گروه های تخصصی بسیج جامعه پزشکی قم در ایام نوروز نیز به مناطق محروم استان خواهند رفت و در کنار سایر گروه های جهادی حاضر در آن مناطق، خدمت پزشکی مورد نیاز مردم را به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می دهند.

وی ادامه داد: بیش از چهار هزار و 400 تن از اعضای جامعه پزشکی استان که حدود 90 درصد این قشر را تشکیل می دهند عضو بسیج جامعه پزشکی هستند و در برنامه های مختلف این سازمان شرکت می کنند.

رضایی گفت: در قم 12 کانون بسیج جامعه پزشکی در سطح بیمارستان های استان دایر است که هر کدام از این کانون ها دارای دست کم یک گروه تخصصی جهادی برای حضور در مناطق محروم هستند.

وی بیان کرد: با توجه به سطح نیاز مناطق محروم در هر برنامه بین یک تا پنج گروه جهادی به محل مورد نظر اعزام می شود و به ارائه خدمات تخصصی حوزه سلامت می پردازد.

وی ادامه داد: گروه های تخصصی بسیج جامعه پزشکی استان علاوه بر ویزیت رایگان، خدمات تکمیلی پزشکی همچون انجام آزمایش و ارائه دارو را نیز بدون هزینه انجام می دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار