در گفت وگو با عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب مطرح کرد
عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: بزرگان وهابی بابت نشر یک کتاب از فرقه شیرازی تشکر کردند و عنوان داشتند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جوانان وهابی در حال گرویدن به تشیع بودند ولی نشر این کتاب موج شیعه‌گرایی را میان وهابیون خاموش کرد.
کد خبر: ۵۷۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 14 March 2018

به گزارش تابناک قم،حجت‌الاسلام علیرضا ایمانی با اشاره به علل شکل‌گیری فرقه شیرازی موسوم به شیعیان انگلیسی اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی از پس از پیروزی انقلاب با توسل به هر روشی از جمله راه‌اندازی هشت سال جنگ تحمیلی، عملیات‌های منافقین، کودتاهای متعدد و ... قصد ریشه‌کن کردن نظام اسلامی را داشته‌اند ولی با عنایت الهی و بیداری مردم، تلاش آنان بی‌ثمر مانده است از این رو قصد دارند با اختلاف‌افکنی به واسطه فرقه‌هایی همچون فرقه شیرازی این سیاست خود را پیش ببرد.

وی با تأکید بر اینکه گروهک شیرازی موسوم به «شیعه انگلیسی» ساخته صهیونیسم‌بین‌الملل در راستای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان است افزود : دشمن دو سیاست کلی را در اختلاف‌افکنی‌ها دنبال می‌کند، نخست اینکه شیعه و سنی را از هم جدا کند و دوم اینکه جمعیت شیعیان را دسته دسته کند تا اتحاد آنان از میان برود و راه تسلط بر آنان گشوده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: «یاسرالحبیب» یکی از مهره‌های فرقه شیرازی است که مدتی در کویت فعالیت می‌کرد. وی در مداحی‌هایش بر خلاف تقیه به صورت علنی به مقدسات اهل سنت جسارت می‌کند تا عواطف اهل سنت را علیه شیعیان تحریک ‌کند.

ایمانی ادامه داد: «یاسرالحبیب» توسط دولت کویت دستگیر و مدتی زندانی شد ولی پس از آزادی دوباره همان مسیر را ادامه داد و این سبب شد طی حکم جدید به حبس ابد محکوم شود؛ ولی پس از چندی دولت انگلیس برای آزادی و در اختیار گرفتن این مداح چندین هزار دینار به عنوان قید ضمان به کویت پرداخت و وی را تحت الحفظ به لندن منتقل ‌کرد. وقتی «یاسر» به لندن رسید عمامه‌ای را بر سرش گذاشتند و او را «شیخ یاسرالحبیب» نامیدند.

وی اضافه کرد: «یاسرالحبیب» به خاطر نسبت نزدیکی که با سرکرده فرقه شیرازی مقیم لندن دارد مورد حمایت قرار گرفته و ساختمانی چهار طبقه به صورت مجانی با تمام امکانات و ظرفیت‌ها در اختیار وی قرار گرفته است که یک طبقه آن حوزه، یک طبقه آن مسجد، طبقه دیگر حسینیه و یک طبقه دیگر آن نیز شبکه ماهواره‌ای فدک شده است که در آن انواع توهین‌ها و جسارت‌ها به رموز و مقدسات اهل سنت و مراجع شیعه صورت می گیرد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای هزینه‌های زیادی را برای تداوم حیات خود می‌طلبند که بخشی از این هزینه‌ها با پخش تبلیغات تأمین می‌شود ولی شبکه ماهواره‌ای فدک هیچ تبلیغی ندارد و تمام این هزینه‌ها توسط دولت انگلیس پرداخت می‌شود تا گردانندگان این شبکه به خوبی مزدوری این دولت را انجام دهند.

ایمانی با بیان اینکه دولت انگلستان برای رضای خدا از گروهک شیرازی حمایت نمی‌کند و تنها برای تداوم تفرقه‌افکنی میان مسلمانان توسط این فرقه از ایشان حمایت می‌کند گفت: کسانی که زیر چتر حمایتی دشمنان اسلام قرار دارند نمی‌توانند ادعای حمایت از اسلام داشته باشند.

وی افزود: «یاسرالحبیب» چندی پیش کتاب قطوری را با عنوان «الفاحشه، الوجه ‌الآخر للعایشه» که نزدیک به هزار صفحه است را منتشر کرد که در این کتاب توهین هایی به عایشه همسر پیامبر(ص)، شده است، این مطالب قبل از اینکه توهین به عایشه باشد توهین به شخص پیامبر(ص) است.

عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: بزرگان وهابی بابت نشر کتاب «الفاحشه، الوجه ‌الآخر للعایشه» از یاسرالحبیب به صورت ویژه تشکر کردند و عنوان داشتند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جوانان وهابی گروه گروه در حال گرویدن به تشیع بودند ولی نشر این کتاب پلیدی‌های باطنی شیعه را به همه شناساند و این موج شیعه‌گرایی را خاموش کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار