در جلسه ستاد اقامه نماز استان قم بر آمادگی آموزش‌ و پرورش استان قم برای اسکان ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی تأکید شد.
کد خبر: ۵۷۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 14 March 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد اقامه نماز استان با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، محمد خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم اظهار داشت: خوشبختانه در تمام مدارس استان قم نماز جماعت ظهر به‌صورت جماعت اقامه می‌شود که امری ارزنده و قابل‌توجه است، نماز، قرآن و احترام به والدین سه شعار اصلی این وزارت خانه در پیگیری مسائل فرهنگی است.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام افزود: در سال‌های اخیر مدارس استان نسبت به زیرساخت‌های موردنیاز تجهیز شده‌اند، تربیت امری بوده که باید به‌صورت توأمان با مسئله آموزش دنبال شود، شرکت دانش آموزان در نماز جماعت پایه‌ریزی شخصیتی فرد برای سال‌های آینده است.

وی با اشاره به اسکان نوروزی مسافران در مدارس استان تأکید کرد: بخشی از مدارس استان در ایام نوروز میزبان مسافران خواهند بود، ظرفیت میزبانی 500 هزار مسافر در سطح مدارس استان وجود دارد.

4 هزار نفر در ایستگاه‌های راه‌آهن قم اقامه نماز می‌کنند

مدیر امور رفاهی زائرین استانداری قم نیز در این جلسه تأکید کرد: قم شهری مسافر خیز بوده که سالانه میزبانی بیش از 22 میلیون زائر را تجربه می‌کند بنابراین شایسته است که تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

روح‌الله شاه نظری ادامه داد: اقدامات مناسبی برای رفاه و آسودگی مسافران ورودی به شهر قم دیده‌شده اما باید اقدامات بیشتری برای رسیدن به نقطه مطلوب در سطح استان قم انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم نیز در بخشی از این جلسه تصریح کرد: نظارت و بازرسی از مراکز بین‌راهی استان به‌صورت مستمر ادامه داشته که خوشبختانه بخشی از نمازخانه‌های بین‌راهی نیز در ماه‌های اخیر تجهیز شده است.

ابوالفضل جمالی تأکید کرد: نمازخانه‌های بین‌راهی برای اقامه نماز جماعت در ایام عید تجهیز شده است، نصب تبلیغات میدانی در اشاعه فرهنگ نماز تأثیر ویژه‌ای در امر ترویج فرهنگ نماز دارد.

مدیرکل راه‌آهن استان قم نیز در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: برنامه‌های حرکت قطار در استان قم برمبنای ساعت اقامه نماز تنظیم‌شده است، 50 رام قطار از خطوط راه‌آهن استان عبور می‌کند.

محسن اعتماد ابراز کرد: به‌صورت میانگین روزانه 4 هزار نفر در ایستگاه‌های راه‌آهن استان اقامه نماز می‌کنند، یک روحانی به‌صورت دائمی در ایستگاه‌های راه‌آهن استان مستقر بوده که به اجرای کارهای فرهنگی و تبلیغی می‌پردازد.

وی تأکید کرد: راه‌آهن قم در مسئله اقامه نماز سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی کرده است، باید بسترسازی‌های لازم برای بهبود وضعیت و زیرساخت‌های نماز در راه‌آهن قم ایجاد شود.

بودجه فعالیت‌های اقامه نماز نباید کاهش پیدا کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم نیز در این جلسه، تأکید کرد: آن چیزی که از اقامه فرهنگ نماز نصیب جامعه می‌شود کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، فکری و عملی بوده که خود را در رونق هرچه بیشتر مساجد نشان می‌دهد.

مهرداد غضنفری با بیان اهمیت تخصیص اعتبارات لازم جهت ترویج فرهنگ نماز در استان خاطرنشان کرد: کمبود اعتبارات و مشکلات اقتصادی نباید رخنه‌ای در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های جانبی در حوزه نماز داشته باشد، می‌توان از بودجه اضافی و مازاد برخی ادارات در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز بهره برد.

وی ادامه داد: برای نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در استان قم نیاز به یک برنامه جامع بوده که باید به‌درستی تدبیر و اجرا شود، پایبندی مدیران دستگاه‌های دولتی نقش خطیری در گرایش به فرهنگ نماز در بین کارکنان دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار