آیت‌الله سبحانی:
یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه سپاه باید مراقب تهدیدهای مختلف از جمله فضای مجازی باشد، گفت: فضای مجازی بسیاری از دستاوردهای نظام اسلامی را تضعیف می‌کند چراکه دشمن با استفاده از این ابزار به دنبال تاثیرگذاری بر خانواده‌هاست.
کد خبر: ۵۷۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵ 14 March 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به اینکه سپاه با تکیه بر معنویت باید حافظ و نگهبان انقلاب اسلامی باشد، اظهار کرد: این گروه علاوه بر اینکه مجهز به سلاح‌های جنگی است باید مجهز به سلاح دینی نیز باشد چراکه اگر معنویت را از سپاه جدا کنیم، سپاه دیگر سپاه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه افراد با ایمان نسبت به افراد بی‌ایمان که برای دنیا می‌جنگند توان و ارزش بیشتری دارند، اضافه کرد: اگر بخواهیم منطقی صحبت کنیم، ایمان، اخلاق و معنویت از صفات ذاتی سپاه است و سپاه بدون این صفات دیگر کاربرد موردنظر را نخواهد داشت.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه سپاه باید مراقب تهدیدهای مختلف از جمله فضای مجازی باشد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی با وجود داشتن فرصت‌ها مشکلات بسیاری را نیز برای جامعه به دنبال دارد و بسیاری از دستاوردهای نظام اسلامی را تضعیف می‌کند چراکه دشمن با استفاده از این ابزار به دنبال تاثیرگذاری بر خانواده‌هاست.

وی یادآور شد: این ظرفیت مجازی باید باشد اما باید اصلاح شود، ما مخالف فضای مجازی نیستیم و نمی‌گوییم دور کشور دیوار بکشید اما نباید اجازه دهیم که میکروب‌هایی وارد کشور شود که بعد نتوانیم آن‌ها را معالجه کنیم.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه اکنون تب مسافرت در ایران بالا گرفته است، مطرح کرد: اگر این مسافرت‌ها اثر سو نداشته باشد مشکلی ندارد اما اکنون شاهد تاثیرات منفی این مسافرت‌ها هستیم، بر اساس اعلام دبیر جامعه جراحان، تصادفات در هر دو ساعت جان پنج ایرانی را می‌گیرد، اکنون اگر آقایان به دنبال حفظ نظام هستند باید تبلیغات مسافرت در ایام نوروز را متوقف کنند.

وی ادامه داد: ماشین‌های کشور استاندارد و رانندگان پایبند به قوانین نیستند و جاده‌ها نیز ظرفیت این همه ماشین را ندارند به همین علت هر ساله در ایام نوروز چند صد نفر کشته و هزاران نفر زخمی داریم، با تدابیر لازم باید به دنبال رفع این مشکل باشیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نباید مردم را به سفرهای نوروزی دعوت کنند، گفت: مردم باید در خانه‌های یکدیگر حضور یابند و به صله ارحام برسند و در بیمارستان‌ها حضور یابند و از بیماران عیادت کنند، بالا بودن آمار تصادفات نوروزی دردی است که بنده هر ساله می‌گویم گاهی صدا و سیما نیز پخش می‌کند اما برخی نسبت به این موضوع توجه لازم را ندارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار