دبیر شورای اداری استان قم خبر داد
دبیر شورای اداری استان قم گفت: در بخش رونق تولید از سهم 500 میلیارد تومانی تسهیلات استان نزدیک به 490 میلیارد تومان جذب شده و تحقق 98 درصدی را رقم زده‌ایم.
کد خبر: ۵۷۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷ 13 March 2018

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در هشتمین نشست شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه شورای اداری از این جلسه به بعد با قرائت بخشی از وصیت‌نامه یکی از شهدای استان مزین می‌شود، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به‌عنوان شعار سال جاری و مطالبه رهبری توسط مدیران دنبال شده است چراکه اقتصاد مقاومتی همراه با تولید و اشتغال نسخه شفابخش مشکلات کشور است.

وی با تاکید بر اینکه تولید بدون سرمایه‌گذاری معنا و مفهومی ندارد، تصریح کرد: دولت با محدودیت منابع و موانع قانونی از جمله نداشتن توان تصدی‌گری روبه رو است به همین علت باید به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم با بیان اینکه تلاش‌های مدیران باید به افزایش رفاه مردم، کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید برسیم، تصریح کرد: در استان قم به دنبال این هستیم تا در این شاخص‌ها به جایگاه موردنظر در سطح کشور برسیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش رونق تولید از سهم 500 میلیارد تومانی تسهیلات استان نزدیک به 490 میلیارد تومان جذب داشته و تحقق 98 درصدی را رقم زده‌ایم؛ برای سال‌ آینده نیز توسط کمیته مشخصی اسنادی در حال تهیه است که در آن سهم دستگاه‌های مختلف تعیین و ابلاغ می‌شود و بدون تردید یکی از معیارهای ارزیابی مدیران میزان نقش‌آفرینی آن‌ها در تحقق این اسناد است.

غضنفری یادآور شد: همه باید متوجه باشیم که فرماندهی اقتصاد مقاومتی به دولت واگذار شده اما همه ارکان و قوای نظام اسلامی پاسخگو هستند و نقش مشخصی دارند به همین علت نیازمند هم‌افزایی و تعامل هستیم تا بتوانیم به نتیجه موردنظر برسیم.

وی موفقیت در حوزه اقتصادی را نیازمند یک پیوست فرهنگی دانست و مطرح کرد: خروجی اقتصاد باید رفع مشکل بیکاری و تحقق دیگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

دبیر شورای اداری استان قم با تاکید بر اینکه سهم بانک‌ها نیز در سال آینده مشخص خواهد شد، تصریح کرد: نزدیک به 50 درصد از منابع طبیعی در اختیار بانک‌های خصوصی است به همین علت امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این مجموعه‌ها نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات زائرین با تعریف کمیته‌های مختلف و همراه دستگاه‌های مختلف آماده میزبانی از زائران نوروزی است، اظهار کرد: بازدیدها از اماکن تأمین مایحتاج مورد نیاز صورت گرفته و امیدواریم عید نوروز مناسبی را برای مسافران و همشهریان رقم بزنیم.

غضنفری ادامه داد: اکنون در حوزه اقتصادی برای ارائه ظرفیت‌های استان برنامه مشخصی را در دستور کار قرار داده‌ایم و به امید خداوند سال آینده استان به یک کارگاه اقتصادی برای اجرای برنامه‌های مختلف تبدیل می‌شود تا بتوانیم به جایگاه موردنظر در راستای استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی برسیم.

وی اضافه کرد: تحول و توسعه در استان زمانی رقم می‌خورد که مدیران در کنار یکدیگر قرار گرفته و بتوانند از ظرفیت‌ها استان به صورت جامع استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار