استاندار قم:
استاندار قم با اشاره به نیاز به بازنگری در محدوده بافت تاریخی شهر قم بر لزوم اقدام مؤثر اورژانسی در محله اسماعیل آباد تأکید کرد.
کد خبر: ۵۷۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ 12 March 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم که ظهر دوشنبه در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با تأکید بر احیا و بازآفرینی بافت‌های تاریخی و فرسوده استان‌ها، اظهار کرد: تعیین تکلیف مصوبه ۳۲ هکتاری و مصوبه ۴۸ هکتاری برای جابه جایی ساکنان حریم دکل و بافت‌های ناکارآمدی شهری اقدام مثبتی است که خوشبختانه انجام شد.

وی با تأکید بر حرکت بر اساس برنامه و آینده‌نگری در برنامه‌های بازآفرینی شهری، افزود: داشتن یک طرح جامع چیزی است که ما را در آینده بلند مدت به مسیری سوق می‌دهد که نقشه راه خود را بدانیم و به بیراهه نرویم.

استاندار قم به اعتبارات نقدی و اوراق برای بازآفرینی محلات اشاره کرد و تصریح کرد: وضعیت کسبه خیابان اراک و قبرستان نو باید هرچه سریع مشخص شده و تعیین تکلیف شوند.

صادقی محله اسماعیل آباد قم را وصله ناچسبی شهر قم ارزیابی کرد و گفت: این منطقه دملی برای شهر است که از همه منظرها از جمله از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای شهر مشکل ایجاد کرده است که به صورت اورژانسی باید کاری برای آن انجام شود.

وی به بافت تاریخی قم نیز اشاره کرد و تصریح کرد: محدوده بافت تاریخی قم نیاز به اصلاح دارد و باید یک بازنگری به محدوده بافت تاریخی شهر قم شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار