سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه:
سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ما در حوزه باید به مبلغین، فضلا و روحانیون رسانه‌ای هویت ارزشمند ببخشیم، گفت: دکترین رسانه دینی در حوزه تدوین می‌شود.
کد خبر: ۵۷۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹ 12 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام عباس رفعتی ظهر دوشنبه در چهارمین نشست گروه‌های تبلیغ رسانه‌ای و پیش نشست نخستین اجلاسیه فضلا و روحانیون رسانه‌ای حوزه‌های علمیه که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، ضمن مهم خواندن تبلیغ رسانه، اظهار داشت: رسانه امروز جزئی از زندگی ما است و آن‌قدر در ابعاد زندگی ما نفوذ کرده است که حتی برخی افراد قبل از بلوغ نیز خود یک رسانه هستند و ابزار آن را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه این رسانه‌ها هستند که هویت جامعه و فرهنگ ما را می‌سازند و تغییرات فرهنگی را در جامعه ایجاد می‌کنند و حوزویان نباید از این امر غافل باشند، افزود: برخی تصور می‌کنند دین در رسانه نمی‌تواند نقش داشته باشد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، ابراز کرد: رسانه ابزاری است که باید از آن در جهت تبلیغ دین بهره برد همان‌طور که دشمن از این ابزار سال‌ها است علیه اسلام استفاده می‌کند و دنیا را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تحولات سیاسی و اجتماعی در جوامع به وسیله همین رسانه‌های کوچک رقم می‌خورد، افزود: ما در حوزه باید به مبلغین، فضلا و روحانیون رسانه‌ای هویت ارزشمند ببخشیم و حوزه باید فضلای رسانه‌ای را به رسمیت بشناسد همان‌طور که اساتید و محققین در حوزه دارای هویت هستند.

تأکید بر هویت بخشی به روحانیون و مبلغین رسانه‌ای

حجت الاسلام رفعتی، هویت بخشی به روحانیون و مبلغین رسانه‌ای را از برنامه‌های مدیریت حوزه علمیه دانست و مطرح کرد: اقداماتی تا کنون صورت گرفته و برگزاری اولین اجلاسیه فضلا و روحانیون رسانه‌ای در همین راستا است.

وی با اشاره به این که دنبال این هستیم تا دکترین رسانه دینی را در حوزه تدوین کنیم، گفت: رسانه خود باید به دنبال فعالین و مبلغین این عرصه باشد و با بهره‌گیری از آن‌ها بتواند آثار فاخر و تأثیرگذاری را تولید نماید.

مدیر اجلاسیه فضلا و روحانیون رسانه‌ای ادامه داد: یکی از کارهایی که حوزه باید انجام دهد و موجب تقویت و بالندگی مبلغین رسانه و جذب افراد به این عرصه می‌شود آن است که اخلاق رسانه، فلسفه رسانه و فقه رسانه به عنوان درس‌های رسمی در حوزه رایج شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه مکلفینی هستند که باید به آن‌ها پرداخته شود تا جواب مسئله‌هایشان را بگیرند، افزود: اگر حوزه روی این مباحث کار نکند پس چه کسانی می‌توانند پاسخگوی مسائل مبتلا به اصحاب رسانه باشند.

امروز قدرت رسانه‌ای مهم‌تر از قدرت نظامی است

حجت الاسلام رفعتی با اشاره به اینکه امروز قدرت رسانه‌ای مهم‌تر از قدرت نظامی است، تصریح کرد: همان‌گونه که در تبلیغ چهره به چهره اقداماتی می‌شود در تبلیغ رسانه‌ای نیز باید کارهای جدی صورت بگیرد.

وی بایدها و نبایدهای برنامه‌های رسانه‌ای، تقویت فعالان این عرصه و توجه به کاربران رسانه‌ای را از فصول مورد توجه نام برد و ابراز داشت: برخی از رسانه‌های می‌توانند از کتب ضاله بیشتر به ما ضربه بزنند.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امیدواریم در سال تحصیلی جدید راه‌اندازی چند فقه رسانه را در حوزه شاهد باشیم، گفت: شبکه ولایت آمادگی همکاری در عرضه برنامه‌ها و تولیدات دینی و تبلیغی را دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار