معاون وزیر راه:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سالانه 270 محله در استان های مختلف که در بافت فرسوده شهری واقع شده است، در قالب برنامه ملی بازآفرینی شهری، بهسازی می شود.
کد خبر: ۵۷۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 12 March 2018

به گزارش تابناک قم، هوشنگ عشایری روز دوشنبه در هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم، افزود: به طور میانگین برای هر محله 900 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که سالانه باید تخصیص داده شود.

وی اضافه کرد: بودجه 39 درصد این برنامه در حوزه های نوسازی و بهسازی توسط بخش خصوصی، 28 درصد توسط شهرداری ها و 33 درصد نیز توسط دولت که به طور عمده مسائل زیربنایی است، تامین می شود.

وی با بیان این که برنامه ملی بازآفرینی شهری در 9 بُعد تدوین شده است، افزود: 6 بعد آن غیرکاربردی و مربوط به مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ظرفیت سازی و ترویجی است و سه بعد آن نیز به نوسازی، بهسازی، مسکن، توسعه خدمات زیربنایی و توسعه خدمات عمرانی مرتبط است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به این که برنامه ملی بازآفرینی شهری در ستاد ملی با حضور رئیس جمهوری تدوین شده است، اول خردادماه سال آینده را زمان آغاز به کار عملیات اجرایی و فیزیکی آن عنوان کرد.

عشایری با بیان این که قم از محوری ترین نقاط عملیاتی برنامه ملی بازآفرینی شهری است، اضافه کرد: بهسازی 23 محله قم در این برنامه گنجانده شده است که سالانه 6 تا هفت محله در این شهر بهسازی خواهد شد.

وی گفت: در این برنامه سعی شده است از جریان اجتماعی به عنوان یک نهاد تسهیل گر استفاده شود و نیازهایی که مردم محله های بافت فرسوده دارند به عنوان مطالبات ساکنان پیگیری شود که این مساله به توسعه غیرکالبدی شهر کمک می کند.

عشایری افزود: رویکرد اصلی برنامه ملی بازآفرینی شهری، محله محوری است و در این برنامه فرهنگ ها و قومیت های متنوع که در شهرهای مختلف ایران ساکن هستند، در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به وجود چهار هزار هکتار بافت فرسوده در شهر قم، گفت: در این برنامه برای هر هکتار 20 میلیارد ریال بودجه پیش بینی شده است.

وی افزود: برای تحقق این مساله در شهر قم به 800 هزار میلیارد ریال منابع نیاز است تا این محله ها از نظر توسعه ای به میانگین سایر محله های شهر برسد.

معاون وزیر راه با بیان این که برای پیشبرد برنامه های ستاد ملی بازآفرینی شهری در محلات هدف، اجرای برنامه اقدام مشترک دستگاه های عضو ضروری است، گفت: در استان هایی که مدیران ارشد حضور جدی در ستاد بازآفرینی شهری دارند، به پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه دست یافته اند و در شهر قم نیز فعالیت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استان در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار