رئیس کمیسیون تخصصی حوزه های علمیه شورای عالی انقلاب فرهنگی:
رئیس کمیسیون تخصصی حوزه های علمیه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مبانی سند تحول بنیادین ارزشمند و مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است.
کد خبر: ۵۷۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴ 04 March 2018

 

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا در اولین روز از دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبنای نظری آن که با حضور مسئولان و نخبگان حوزه و وزارت آموزش و پرورش در مجتمع یاوران مهدی در قم برگزار شد، عنوان کرد: مبانی نظری مهمی در سند بنیادین تحول آموزش و پرورش آمده است که باید به خوبی تبیین شود.

رئیس کمیسیون تخصصی حوزه های علمیه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این مبانی بسیار ارزشمند و مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی می باشد.

وی تصریح کرد: از این رو باید سیاست های این سند بنیادین به خوبی تبیین شود و ابعاد مختلف آن با حضور نخبگان تشریح گردد.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا اظهار داشت: سند تحول بنیادین مصوب صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد و در حدود یک سال طول کشید تا به تصویب رسید.

وی بیان کرد: نخبگان حوزوی که در سطوح مختلف آموزش و پرورش حضور دارند با اندیشه حوزوی و ارتباط با آموزش حوزوی و در درون آموزش و پرورش این رسالت را بر عهده دارند.

رئیس کمیسیون تخصصی حوزه های علمیه شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: در این سند مبانی نظری اهمیت زیادی دارد و بسیاری از خلاء ها را پوشش می دهد.

وی گفت: در آموزش و پرورش جایگاهی تعریف گردد که مسئولیت تبیین سند بنیادین را بر عهده گیرد.و همه ابعاد آن را به خوبی ارزیابی نماید.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا خاطرنشان کرد: در اهمیت این سند باید گفت تعلیم و تربیت ارتباط مستقیمی با فرهنگ جامعه و خانواده دارد و آموزش و پرورش این رسالت را بر عهده دارد تا ارزشهای دینی و ملی را توسعه بخشد و این سند می تواند راهگشا باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار