کد خبر: ۵۷۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۴ 25 March 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ از مجله تصویری سلاح- گاردین IAG (مخفف گروه زرهی بین المللی) نوعی نفربر مجهز به پوشش زرهی است که سطح بالایی از محافظت در برابر عوامل انفجاری، قابلیت آفرود مطلوب و سازگاری از نظر تجاری را در کنار هزینه های پایین نگه داری و تعمیر برای بخش نظامی به ارمغان می آورد. کمپانی مذکور برنامه های خود را روی شاسی تراک کمپانی فورد به نمایش گذاشته است.

گاردین همچنین مجهز به طیفی وسیع از امکانات موجود در یک وسیله نقلیه زرهی خواهد بود.

تمام مواد به کار رفته در ساخت پوشش زرهی این نفربر نظامی، دارای گواهینامه های مربوطه هستند.

بخش های مختلف شامل جلوی خودرو، طرفین، عقب، سقف و حتی کف به نحوی طراحی شده اند که حداکثر حافظت ممکن در مقابل تهدیدات بالستیک را به نمایش بگذارند.

همچنین لازم به ذکر است که سیستم زرهی مذکور از وزن پایینی برخوردار بوده و این موضوع تاثیر مستقیم بر مانورپذیری و قابلیت آفرود خودرو خواهد داشت.

بدنه خودرو به طور کامل زره پوش بوده و می تواند دربرابر سلاح های قوی و همچنین مسلسل های سبک مقاومت کند.

اجزا کلیدی همانند موتور و محفظه سوخت نیز توسط پوشش های زرهی محافظت می شوند. علاوه بر موارد فوق، امکان نصب سیستم برجک متحرک در قسمت سقف هم وجود دارد.

این سیستم را می توان به انواع مسلسل های سبک و سنگین مجهز ساخت. سیستم ترمز، چرخ و لاستیک به منظور حداکثر هماهنگی با قابلیت های آفرود خودروی مورد نظر بهینه سازی شده اند.

فضای داخلی گاردین با امکانات متفاوت قابل تنظیم هستند. جالب است بدانید یک سیستم ویژه برای نگهداری صندلی ها در موقعیت مخصوص خود نیز وجود دارد که با هدف محافظت از نیروهای نظامی حاضر در خودرو طی مانورهای با سرعت بالا طراحی شده است. گاردین تنها برای خرید توسط دولت، نیروهای نظامی و واحد اجرای قانون در دسترس خواهد بود.

مشخصات نفربر زره پوش گاردین

- سطح محافظت: STANAG II

- موتور(ها):

6.7L V8 Diesel (300hp/790lb-ft)
6.2L V8 Petrol (385hp/430lb-ft)
6.8L V10 Petrol (288hp/424lb-ft)

- سیستم انتقال سرعت: 6 سرعته اتوماتیک

- ظرفیت: تا 10 صندلی

 

//منبع: عصرایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار