حاشیه های جلسه علنی شورای شهر قم؛
در این جلسه بودجه 1853 میلیارد تومانی شهرداری قم برای سال آینده به تصویب رسید، البته شهرداری در لایجه خود 2 هزار میلیارد تومان را درخواست داده بود که اعضای شورا با آن مخالفت کرده و بودجه پیشنهادی شهرداری قم را کاهش دادند. با این روند بودجه ریزی، شهرداری باید روزی 5 میلیارد تومان از دست مردم بگیرد و روزی 5 میلیارد هم هزینه کند.
کد خبر: ۵۷۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 28 February 2018

به گزارش تابناک قم، سی و ششمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهردار و معاونان و اعضای شورای اسلامی شهر قم برگزار شد که حواشی بسیاری را به همراه داشت.

در این جلسه بودجه 1853 میلیارد تومانی شهرداری قم برای سال آینده به تصویب رسید، البته شهرداری در لایجه خود 2 هزار میلیارد تومان را درخواست داده بود که اعضای شورا با آن مخالفت کرده و بودجه پیشنهادی شهرداری قم را کاهش دادند.

البته این بودجه به جز بودجه سازمان های تابعه شهرداری قم است که به نظر می رسد آن بودجه نیز در حدود 300 میلیارد تومان تا هفته آینده به تصویب برسد و 200 میلیارد تومان هم بودجه به صورت اوراق و 500 میلیارد تومان نیز به صورت فاینانس در اختیار شهرداری قم باشد تا جذب اعتبار و برای شهر صرف کند.

یکی از حواشی این جلسه صحبت های طولانی عبدالله جلالی رئیس شورا بود که اعتراض اغلب را در بر داشت.

پرسنل شهرداری سال آینده 150 میلیارد تومان حقوق می گیرند

از کل لایحه بودجه شهرداری برای سال آینده هزار و 458 تومان عمرانی و 395 میلیارد تومان جاری است که نسبت بودجه جاری به عمرانی 21 به 79 درصد است. همچنین از مجموع 395 میلیارد تومان بودجه جاری، 145 میلیارد تومان صرف نگهداری شهر یعنی رفت و روب، فضای سبز، جمع آوری زباله و آتش نشانی می شود و حدود 150 میلیارد آن نیز هزینه مستقیم پرسنلی خواهد بود.

شهرداری باید در سال آینده بیش از 800 پروژه را اجرایی کند که از جمله آنها احداث ادامه بلوار جمهوری در منطقه دو، ادامه خیابان سمیه، زیرگذر امینی بیات، تقاطع خیابان احداثی با بلوار امام رضا(ع)، تقاطع فردوسی با بلوار پیامبر اعظم(ص) و... خواهد بود.

بودجه ناپایدار شهرداری از دید سقائیان نژاد

سقائیان نژاد شهردار قم که گویا از این روند بودجه ریزی رضایت نداشت سخن خود را با این جلمه آغاز کرد که باید بگویم که بودجه ای که تصویب شد کاملا ناپایدار است و قسمت اعظم آن به فروش تراکم و ماده 100 و... وابسته است که به هیچ عنوان نمی توان به آن دل خوش کرد.

شهردار قم همچنین گفت: با این روند بودجه ریزی، شهرداری باید روزی 5 میلیارد تومان از دست مردم بگیرد و روزی 5 میلیارد هم هزینه کند.

سقائیان نژاد همچنین در این جلسه از وضعیت قانون بودجه برای شهرداری ها انتقاد داشت و روی سخنش نیز به امیرآبادی بود که البته آقای نماینده در آن لحظه با گوشی موبایل خود صحبت کرد.

تیغ تیز نقد امیرآبادی در روزی که جلسه را ترک کرد

امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران بود که با دلی پر به جلسه آمد و تیغ تیز انتقاد خود را به سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم کشید. وی عنوان داشت: نکند که سازمان ها حیاط خلوت شهرداری ها شود، بنده گزارشی از وضعیت سازمان ها نداشتم و چند روز پیش مسئول یکی از سازمان ها گزارشی داد که اصلا راضی کننده نبود و عملکرد مناسبی نداشت و آمارها هم دقیقی هم نبود.

هر چند امیرآبادی نامی از سازمان مربوطه نبرد، اما جدیدترین دیدار وی با رفیعی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم بوده است که گویا رفیعی نتوانسته برنامه های خود را برای آقای نماینده توضیح دهد.

رفیعی نیز که در این جلسه حضور داشت زمانی که امیرآبادی در حال انتقاد از وی بود تنها به نگاه کردن به گوشی خود اکتفا کرد، البته اجازه صحبت نیز نداشت.

امیرآبادی در این جلسه نسبتا طولانی که خارج از عرف نیز بود گفت: فکر می کردم جلسه یک ساعته تمام می شود اما نمی دانستم اینقدر طول بکشد. البته وی زمان سخنرانی استاندار با این جمله که جلسه دیگری دارم و باید بروم، جلسه شورا را ترک کرد.

سنگ فرش های خیابان ارم در جلسه علنی شورا نمایان شد

ذوالنور دیگر نماینده مردم قم نیز با انتقاد به جلسه آمد و از اجرای طرح سنگ فرش کردن خیابان ارم قم انتقاد کرد. وی گفت: در این طرح مردم ناراضی هستند پس شما برای چه کسی پروژه را اجرایی کرده اید؟

وی تاکید کرد: نباید به دنبال کارهای تشریفاتی باشیم و اولویت ها و نیاز مردم را در نظر بگیریم و به فکر مردم باشیم.

مالکی نژاد از همه انتقاد کرد!

مالکی نژاد عضو شورای اسلامی شهر قم که آخرین نفر از اعضای شورا خود را به جلسه رساند در نطقی آتشین و البته شعاری و بدون سر و ته از همه انتقاد کرد!

در زمان صحبت مالکی نژاد فردی وسط جلسه صحبت کرد که فورا مالکی نژاد جواب داد، چیزی نگویید گوش های من تیز است و همه چیز را می شنوم.

این جلسه شورا که روز بد سازمان فرهنگی هنری شهرداری بود، با انتقاد نسبتا ملایم استاندار نیز همراه بود و صادقی بر عمق بخشیدن بر برنامه های فرهنگی و هنری شهرداری تاکید کرد.

هیچ کس خبرنگاران را ندید

خبرنگاران که همیشه مظلوم ترین افراد در این جلسات هستند در بدترین جای ممکن قرار داشتند که انتظار است مسئولان شورای اسلامی شهر فکری به حال این موضوع کنند، البته رئیس شورای شهر قم در سخنان خود از همه به جز خبرنگاران تقدیر و تشکر کرد.

لایجه بودجه در اختیار مردم قرار می گیرد

رئیس شورای اسلامی شهر قم در سخنان خود تاکید کرد که بودجه شفاف است و امیدواریم که آقای رئیس بنا بر وعده ای که به خبرنگاران داد، این لایحه بودجه را رسانه ای کند و قطعا طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات این حق تمام رسانه ها و مردم است. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار