آیت الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: برنامه‌های قرآنی نظام اسلامی را تأیید و تقویت می‌کند و همچنین اسلامیت نظام با برنامه‌های قرآنی تقویت می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 23 February 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر جمعه در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع) که در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی یک متن داشت و تعداد زیادی حواشی که حواشی آن کمتر از متن نبود؛ متن انقلاب اسلامی تبدیل نظام دیکتاتوری به نظام اسلامی بود اما در حاشیه آن برنامه‌هایی پیدا شد که بسیار جالب است که یکی از آنها برنامه‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه برگزاری پرشور برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور برای همه ما موجب افتخار است، افزود: برنامه‌های قرآنی نظام اسلامی را تأیید و تقویت می‌کند و همچنین اسلامیت نظام با برنامه‌های قرآنی تقویت می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه عمل به قرآن را مهم و اساسی توصیف و عنوان کرد: مسئله مهم در قرآن کریم عمل به آن است، حفظ و تفسیر برنامه‌های قرائت قرآن مقدمه‌ای است که بتوانیم به برنامه‌های قرآن کریم عمل کنیم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: تبعیت از قرآن کریم سبب سلامت جامعه، سیاست می‌شود و همه راه‌های سلامت را قرآن کریم هدایت می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: پیش از انقلاب اسلامی قرآن کریم نقشی در زندگی مردم نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی هزاران حافظ قرآن کریم در سراسر کشور وجود دارد و برنامه‌های قرآنی مورد استقبال جوانان است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم، گفت: همه ما وظیفه داریم نسبت به آموزه‌های الهی توجه داشته باشیم، افرادی که آیات الهی را قرائت می‌کنند مقامات آنها در قیامت بالا رفته و سعادتمند و رستگار می‌شوند

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نام‌گذاری‌های سور قرآنی گفت: ۱۱۴ سوره در قرآن کریم وجود دارد که هرکدام دارای نام است و این نام‌ها متنوع و تأمل برانگیز است و تنوع سوره‌ها انسان را به فکر فرو می‌برد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار