مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر خوشنویسی از بی‌حاشیه‌ترین هنرها بوده و همیشه مورد تأیید بزرگان و علما بوده است گفت: استقبال خوبی از هنر خوشنویسی در استان قم وجود دارد و با توجه به ظرفیت خوب جوانان باید استان قم به پایگاه خط نسخ و ثلث در کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۵۶۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ 23 February 2018

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی در آیین رونمایی از کتاب کلک صبا اظهار کرد: امروز از کتاب کلک صبا رونمایی می‌شود اما باید توجه داشت که این کتاب با تلاش مدیران و همکاران سابق گردآوری شده است و زحمات این افراد موجب شده است که این کتاب امروز رونمایی شود.

وی با بیان اینکه هنر خوشنویسی از بی‌حاشیه‌ترین هنرها بوده و همیشه مورد تأیید بزرگان و علما بوده است افزود: استقبال خوبی از هنر خوشنویسی در استان قم وجود دارد و با توجه به ظرفیت خوب جوانان باید استان قم به پایگاه خط نسخ و ثلث در کشور تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم جمع‌آوری آثار هنرمندان قم در مجموعه کتب نفیس را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: در رشته‌های مختلف از جمله عکاسی به دنبال جمع‌آوری آثار هنرمندان هستیم تا بتوانیم این آثار را به شکل کتب نفیس عرضه کنیم.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه‌ای برای حمایت از کتب ارزشمند دارد و ما نیز در نظر داشتیم که از کتب ارزشمند در عرصه هنر حمایت کنیم و بسیار خوشحالیم در زمانی که کتاب کلک صبا در کمیته حمایت هنر مطرح شد همه موافق چاپ و انتشار این کتاب بودند.

حسینی‌کاشانی عنوان کرد: اعتقاد دارم که ظرفیت استان قم در عرصه هنر به ویژه عرصه خوشنویسی بسیار فراتر از کتاب کلک صبا است و امیدواریم که بتوانیم در زمینه‌‌های مختلف هنری کتاب‌های فاخر چاپ کنیم.

وی ادامه داد: با وجود همه پیشرفت‌ها، ‌کتاب همچنان ماندگار است و هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین کتاب شود؛ کتاب همیشه در تاریخ خواهد ماند و حتی ساختمان‌ها نیز قدمت کتاب را ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر با حمایت‌ها و پیگیری‌های احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حدود ۲۰۰ نفر از هنرمندان و مداحان استان قم بیمه شدند و این اتفاق بسیار ارزشمندی است که تلاش می‌کنیم این روند ادامه داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار