نماینده انتشارات دانشگاه مفید خبر داد
نماینده انتشارات دانشگاه مفید بابیان اینکه دانشگاه مفید اولین مرکز دانشگاهی طرف قرارداد با استارت‌آپ کتاب الکترونیک فيديبو و طاقچه است، گفت: کتاب‌خوان طاقچه نسخه الکترونیک هزاران کتاب را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.
کد خبر: ۵۶۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 22 February 2018

 

به گزارش تابناک قم، مهدی خزایی بااشاره به اینکه دانشگاه مفید در سال ۱۳۶۸ به همت آیت‌الله سید عبدالكریم موسوی اردبیلی تاسیس شده‌است، اظهار کرد: ایشان از مراجع تقلید جهان تشیع و از پیشگامان انقلاب اسلامی ایران بوده به شمار می‌روند.

وی بابیان اینکه دانشگاه مفید مؤسسه تحقیقاتی آموزشی و از جدیدترین مراكز حوزوی دانشگاهی است، افزود: در این دانشگاه دانشجویانی از کشورهای عراق، افغانستان، تركیه، پاكستان و كشمیر مشغول به تحصیل‌اند و از اساتید سایر کشورها برای تدرسی و سخنرانی علمی دعوت به عمل می‌آید.

نماینده انتشارات دانشگاه مفید بااشاره به اینکه ۹۰ عنوان کتاب تاکنون ازسوی انتشارات دانشگاه مفید منتشر شده‌است، افزود: ۱۰ عنوان از این تعداد کتاب به‌عنوان پرتیراژترین کتاب به‌شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ تحول دولت در اسلام، روش شناسی علوم سیاسی، اصول و روش نگارش دانشگاهی، رادیکالیسم اسلامی در ایران معاصر، مبانی اندیشه سیاسی در اسلام، اقتصاد بخش عمومی، آیا خدایی هست و دانش تفسیر در سنت يهودي- مسیحی از جمله آن‌ها به‌شمار می‌رود.

خزایی با تاکید براینکه دانشگاه مفید از سال ۱۳۷۴ به تولید مجلات علمی پژوهشی اهتمام کرده‌است، تصریح کرد: از آن جمله می‌توان به مجلات هستی و شناخت، مطالعات و سیاست‌های اقتصادی، حقوق تطبیقی، سیاست نامه مفید، پرتو وحي و حقوق بشر اشاره کرد.

وی مجله «هستی و شناخت» را مورد اشاره قرار داد و افزود: این مجله ادامه مجله «نامه فلسفی» بوده که به‌عنوان نخستین و تنها مجله علمی پژوهشی در قم منتشر می‌شد، که از سال ۱۳۸۴ با سه عنوان تخصصی «نامه اقتصادی»، «نامه حقوقی» و «نامه فلسفی» با دو شماره در سال منتشر می‌شود.

نماینده انتشارات دانشگاه مفید بابیان اینکه برخی کتب به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه می‌شود، ابراز کرد: تالیفات این انتشارات از نظر طراحی جلد، فونت، صفحه‌آرایی و غیره دارای نوآوری و ابتکار است.

وی دانشگاه مفید را اولین مرکز دانشگاهی طرف قرارداد با استارت‌آپ کتاب الکترونیک فيديبو و طاقچه برشمرد و عنوان کرد: کتاب‌خوان طاقچه نسخه الکترونیک هزاران کتاب، کتاب صوتی، مجله و روزنامه را با پایبندی کامل به حقوق پدیدآورندگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

خزایی بااشاره به اینکه ۳ نفر به‌صورت دائم در اتاق فکر انتشارات حضور دارند، اظهار کرد: این افراد به تصحیح و مطالعه کتب پرداخته و به تالیف دقیق‌تر کتاب کمک می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد آثار براساس نیازسنجی‌های صورت‌گرفته و توسط مولفان ثابت انتشارات تالیف می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار