استاندار قم گفت: توصیه دولت این است که زیرساخت‌های ارتباطی حوزه دین، علما و فقها در قم تقویت شود.
کد خبر: ۵۶۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 22 February 2018

به گزارش تابناک قم،سید مهدی صادقی اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه نسبت به سال گذشته دارای وجه تمایز بسیاری است که یکی از مهمترین ویژگی‌های آن محل مناسب برگزاری است.

وی با بیان اینکه در برگزاری نمایشگاه کتاب از نظر شکل و ظاهر جانمایی مناسبی صورت گرفته است، عنوان کرد: راهنمایی بازدید کنندگان از این نمایشگاه که برای نخستین بار صورت گرفته کار بسیار جدید و جذابی است که نشان از ایده‌ای خلاقانه دارد.

استاندار قم با تأکید براینکه نمایشگاه کتاب از لحاظ تعداد کتب و محتواهای گوناگون بسیار قابل توجه است، گفت: حضور ناشرین مختلف و نام آشنا در نمایشگاه کتاب دین و نمایشگاه کتاب استان به وِیژه در بخش کودکان و نوجوانان و بخش دفاع مقدس دارای ویژگی خاصی است که موجب جذب مخاطبان می‌شود.

فضای مجازی موجب کم رونق شدن کتاب و کتابخوانی نشده است

وی با اشاره به گپ و گفت صمیمانه‌اش با ناشران حاضر در این نمایشگاه، تصریح کرد: سخنان ناشران تأیید کننده حضور گرم مردم است هرچند حضور همیشه  به خرید منجر نمی‌شود ولی این علاقمندی مردم و جوانان را می‌رساند که به کتاب و کتابخوانی نگاه خاصی دارند و فضای مجازی موجب کم رونق شدن کتاب و کتابخوانی نشده است.

صادقی ابراز امیدواری کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سال‌های آینده می‌تواند با شکل و آرایش بهتری صورت بگیرد به نوعی که هم ناشران و هم مخاطبان رضایت داشته باشند.

استاندار قم با اشاره سیاست دولت در بحث فرهنگ و نشر در قم گفت: توصیه جدی دولت به این است که به تقویت بنیه و ارتباطات با حوزه دین، علما و فقها در قم اهتمام داشته باشیم.

عدم شناخت درست مرز نقد و تخریب به حاکمیت ضربه می‌زند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، عنوان کرد: زیرساخت فعالیت دولت در کشور مبتنی بر فرهنگ است که امیدواریم با درک صحیح از فرهنگ دینی بتوانیم توصیه‌های اخلاق دینی را در رفتار فردی، اجتماعی و کاری خودمان در نظام حاکمیتی کشور به صورت عملی به کار ببندیم.

صادقی با تأکید بر اینکه از نظر زمانی در مقطع حساسی قرار داریم، گفت: در زمان کنونی بیش از پیش نیازمند حفظ مشروعیت و اعتبار حاکمیت نظام اسلامی کشورمان هستیم  و این امر در صورتی میسر می‌شود که به درستی بایدها و نبایدها تبیین شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بخشی از حاکمیت را از سایر بخش‌ها تفکیک کنیم، زمانی به اعتبار و مشروعیت نظام صدمه می‌زند که نقد را با تخریب اشتباه بگیریم که گاهی در رقابت‌های سیاسی یکی از طرف‌ها این مسئله را هدف قرار دهد و نسبت به تخریب اقدام کند، در این صورت اصل حاکمیت و مشروعیت نظام نشانه رفته است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار