مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: هیچ بخشنامه ای در زمینه اجرای سند 2030 به این اداره کل نرسیده است و هیچ گونه ورودی برای اجرای این سند نداشتیم.
کد خبر: ۵۶۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۷ 22 February 2018

به گزارش تابناک قم، حمید رضا شیخ الاسلام شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به روند اسکان زائرین در مدارس استان قم اظهار کرد: در ایام نوروز در حد توان برای اسکان زائرین در مدارس تلاش خواهیم کرد، در نوروز 96 اماکنی را در اختیار زائرین قرار دادیم که کیفیت مناسبی نداشتند.

وی ادامه داد: برای اسکان زائرین در ایام نوروز در مدارس استان قم مشکلات اعتباری داریم، سال گذشته وزارت آموزش و پرورش به اداره آموزش و پرورش استان قم در این زمینه کمک کرد، اما برای نوروز 97 اعتباری وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: استفاده از مدارس استان برای اسکان زائرین مقرون به صرفه نیست، سال گذشته 450 مدرسه استان قم برای اسکان زائرین استفاده شد، 70 درصد این اسکان در روزهای ابتدایی ایام نوروز است.

شیخ الاسلام با اشاره به مشارکت دانش آموزان استان قم در مسابقات قرآن، عترت و نماز اظهار کرد: حدود 138 هزار دانش آموز استان در این مسابقات شرکت کردند.

وی ادامه داد: امسال دختران و پسران قمی رتبه نخست مسابقات پژوهش قرآن را در کشور کسب کردند، همچنین شاهد کسب 27 مقام برتر کشوری در مسابقات قرآن و عترت توسط دانش آموزان استان قم بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: هیچ بخشنامه ای در زمینه اجرای سند 2030 به این اداره کل نرسیده است و هیچ گونه ورودی برای اجرای این سند نداشتیم.

شیخ الاسلام با اشاره به لزوم تجلیل از دانش آموزان برتر استان قم در زمینه مسابقات قرآن و عترت اظهار کرد: کسب رتبه نخست کشور توسط این دانش آموزان، کار بزرگی بود و باید به صورت ویژه از آن‌ها تجلیل شود.

وی ادامه داد: 6 هزار نفر از دانش آموزان سادات استان قم در قالب یک دسته عزاداری در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در حرم حضرت معصومه(س) به سوگواری پرداختند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: یکی از مهم ترین رویکردهای این اداره کل، مساله آموزش و تربیت است، امروزه شاهد هجمه‌های سنگین اعتقادی و فرهنگی در فضای مجازی علیه دانش آموزان هستیم و باید برای مقابله با این هجمه‌ها برنامه‌ریزی‌های دقیقی را داشته باشیم.

شیخ الاسلام با اشاره به نیاز دانش آموزان استان قم به لباس فرم اظهار کرد: در سال جاری تحصیلی به 240 هزار لباس فرم دانش آموزی در استان نیاز داشتیم که به دلیل برخی از چالش ها توزیع نهایی لباس فرم در پایان آبان ماه صورت گرفت.

وی ادامه داد: دوخت 240 هزار لباس فرم در استان قم آورده چند میلیاردی برای تولیدکنندگان استان دارد، مهم ترین مطالبه والدین دانش آموزان استان، قیمت و کیفیت مناسب لباس فرم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در سال تحصیلی آینده کار دوخت و توزیع لباس فرم به صورت بومی در استان انجام می‌شود، این اداره کل آمادگی مصرف لباس فرم دوخته شده توسط تولیدکنندگان قمی را دارد، اما باید این لباس به موقع دوخته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چهار عنصر مهم برای لباس فرم دانش آموزان استان در سال آینده کیفیت، دوخت، قیمت و توزیع است و باید تولیدکنندگان قمی به این چهار عنصر توجه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار