مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:
روزانه 750 تن زباله در قم جمع آوری می‌شود که از این مقدار، 56 تن پسماند خشک است. خرید و فروش پسماند در جامعه جرم است و این امر قابل پیگیری در مراجع قضایی است. امسال حدود 280 نفر دوره گرد را در قم جمع آوری کرده‌ایم که از این تعداد 70 نفر برای همکاری در حوزه پسماند معرفی شدند.
کد خبر: ۵۶۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۸ 21 February 2018

به گزارش تابناک قم، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تاکید برتفکیک زباله از مبدا گفت: روزانه 56 تن پسماند خشک در استان جمع آوری می شود.

میرابراهیمی افزود: روزانه 750 تن زباله در قم جمع آوری می‌شود که از این مقدار، 56 تن پسماند خشک است؛ پس از جمع آوری، زباله‌ها را از خودروهای کوچک‌تر به بزرگ‌تر برای انتقال به سایت البرز در جاده کوه سفید در 13 کیلومتری شهر قم منتقل می‌کنند.

وی با تاکید برتفکیک زباله از مبدأ گفت: در حال حاضر هشت درصد تفکیک زباله در استان صورت می‌گیرد که درصدد هستیم تا با توسعه خدمات آموزشی و غرفه‌های جمع آوری آن را به 15 درصد برسانیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: زباله طلای کثیف است که اگر مدیریت نشود نه تنها هزینه‌های نظافت و جمع آوری در شهر را افزایش می‌دهد بلکه آسیب‌های زیست محیطی و اجتماعی بسیار سنگینی را رقم می زند، از این رو وظیفه همه مردم است که در این حوزه دقت بیشتری داشته باشند.

میرابراهیمی همچنین با بیان این که خرید و فروش پسماند در جامعه جرم است خاطر نشان کرد: این امر قابل پیگیری در مراجع قضایی است.

وی افزود: امسال حدود 280 نفر دوره گرد را در قم جمع آوری کرده‌ایم که از این تعداد 70 نفر برای همکاری در حوزه پسماند معرفی شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به توسعه آموزش‌های همگانی در جامعه گفت: در داخل شهر تیم‌های اجرایی و آموزشی را فعال کرده‌ایم به گونه ای که از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه کارشناسان این سازمان در 181 مدرسه، 50 نهاد و دانشگاه و 183 مسجد حضور پیدا کرده و تفکیک زباله از مبدأ را آموزش داده‌اند.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: همچنین از سال گذشته آموزش‌های شهروندی را گسترش داده‌ایم تا خانواده‌ها در خصوص تفکیک پسماند اطلاعات خوبی حاصل کنند.

وی با تاکید بر اینکه غرفه‌های بازیافت را در سطح شهر افزایش خواهیم داد گفت: در حال حاضر 26 غرفه بازیافت در قم وجود دارد که تا پایان سال 20 غرفه دیگر اضافه خواهیم کرد تا شهروندان بتوانند با دسترسی راحت تر اقلام بازیافتی را ارائه دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: پسماند خشک به چهار روش از جمله تحویل پسماند توسط شهروندان به غرفه‌های بازیافت، فعالیت خودروهای جمع آوری پسماند در محله‌ها، جمع آوری پسماند از صنوف و نهادهای مختلف و فعالیت خودروهای پیشرو در خیابان‌های اصلی شهر جمع آوری می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار