دبیر کانون کارآفرینی استان قم مطرح کرد
دبیر کانون کارآفرینی استان قم گفت: ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی به اشتغال پایدار، محیط زیست و پدافند غیرعامل در استان کمک می‌کند.
کد خبر: ۵۶۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۶ 18 February 2018

به گزارش تابناک قم، حمید رضا بیگدلی در جلسه کارگروه اشتغال استان قم در تالار جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به راهبرد مناسبت برای افزایش اشتغال اظهار کرد: نگاه ما در اشتغال توجه به حوزه‌های جدید همچون گردشگری سلامت و انرژی‌های نو است، به عنوان مثال در بخش گردشگری سلامت با یک میلیارد تومان سرمایه گذاری، 25 نفر اشتغال جدید به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: کارآفرینی به دنبال رفع نیازهای جامعه و ایجاد اشتغال تخصصی است، به عنوان مثال در درمانگاه‌های پوست و مو بیماری برای درمان از خارج از کشور هم می‌آیند.

دبیر کانون کارآفرینی استان قم افزود: ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی به اشتغال پایدار، محیط زیست و پدافند غیرعامل در استان کمک می‌کند.

علیرضا هاشمی مدیر انجمن برق و الکترونیک استان قم با اشاره به لزوم توجه به بحث تولید برق خورشیدی در استان اظهار کرد: تولید برق از طریق انرژی خورشیدی به گونه ای است که همه افراد در منازل خودشان توان این را دارند که با سرمایه گذاری کمی این کار را انجام بدهند، با کمترین سرمایه گذاری امکان تولید برق خورشیدی و درآمدزایی مستمر است.

وی ادامه داد: در استان قم 16 نیروگاه برق خورشیدی در منازل و سه نیروگاه در شهرک‌های صنعتی وجود دارد و توسعه این نیروگاه‌ها امکان پذیر است، مشکل عمده متقاضیان ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در زمینه دریافت تسهیلات بانکی با سود کم است.

مدیر انجمن برق و الکترونیک استان قم خاطرنشان کرد: با کمیته امداد طرحی را برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی در منازل مددجویان اجرا شد، هدفمان توسعه این نیروگاه‌های کوچک با ظرفیت حداکثر 100 کیلووات در استان قم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار