مسئول اجرایی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم با بیان اینکه روزانه ۱۷۰۰ نفر از نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم بازدید می‌کنند گفت: این نمایشگاه با موضوع نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت علی(ع) تا یکم اسفند پذیرای عزاداران است.
کد خبر: ۵۶۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱ 17 February 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمد روحانی اظهار داشت: هفدهمین نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم همزمان با فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) در قم برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه با موضوع نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت علی (ع) از 14 بهمن الی یکم اسفند، از ساعت 19 الی 23 پذیرای عزاداران و علاقه‌مندان است.

مسئول اجرایی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشمبا اشاره به اهداف برپایی نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم گفت: آشنایی مردم با وقایع تاریخی اسلام و معرفی حضرت زهرا (س) به‌عنوان الگویی ویژه در ولایت‌مداری از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

روحانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برپایی نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم ادامه داد: دو ماه کار محتوایی و یک ماه شبانه روزی برای ساخت و ساز این نمایشگاه فعالیت انجام شده است، این نمایشگاه 2500 متر مساحت دارد و حدود 100 نفردر این نمایشگاه مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم شامل غرفه‌ها و صحنه‌هایی از وقایع تاریخی صدر اسلام از جمله واقعه غدیر، شورای سقیفه، خانه حضرت زهرا (س)، قبرستان بقیع و همچنین فضایی مناسب برای آموزش کودکان و ارائه محصولات فرهنگی است.

روحانی افزود: در این نمایشگاه حدود 10 غرفه محتوایی و 6 غرفه فرهنگی دایر بوده و همچنین غرفه پرسش و پاسخ نیز یکی از بخش‌های نمایشگاه است، اجرای تئاتر توسط گروه تئاتر چاوش از جمله برنامه‌های نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم است.

مسئول اجرایی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم خاطرنشان کرد: نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم به همت هیئت محبین حضرت زینب (س) در ابتدای تقاطع 75 متری عمار یاسر نبش کوچه 53 دایر است.

روحانی بیان کرد: حدود 1700 نفر هر روز از این نمایشگاه بازدید می‌کنند و تعامل خوبی با ارگان‌های استان داریم، نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم کاملاً مردمی است و بودجه خاصی هم ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار