وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی و دینی قم و همچنین تراکم بالای جمعیت در این شهر، گفت: توسعه فضاهای فرهنگی، هنری و معرفتی در قم ضروری است.
کد خبر: ۵۶۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳ 14 February 2018

به گزارش تابناک قم، سید عباس صالحی عصر چهارشنبه عصر در مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی و هنری شهید محمدباقر ربانی که در منطقه پردیسان برگزار شد، قم را پایگاه دیرین تشیع، دانش و خانه کریمه اهل بیت(ع) دانست و گفت: در این شهر از گذشته‌های دور خدمات بسیار در عرصه فرهنگ، دین و تشیع ارائه شده است.

وی با تأکید بر اینکه شأن و منزلت شهر قم بی‌مانند است، گفت: قم علاوه بر جایگاه دینی و معرفتی، پایگاه مهم انقلاب و امام خمینی(ره) است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قم حتی بدون نگاه به مسائل معنوی و انقلابی نیازمند توجه ویژه فرهنگی است، گفت: قم بیش از بسیاری از شهرهای دیگر باید دارای مزیت‌ها و اماکن فرهنگی و معرفتی باشد.

وی در ادامه با ارائه آماری از ساختار جمعیتی شهر قم، گفت: قم در سال ۳۵ شمسی بیش از ۱۶۰ هزار نفر، در سال ۵۵ حدود ۲۴۷ هزار نفر و در سال ۹۵ بیش از یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفر جمعیت داشته که طی ۶۰ سال گذشته به ۸ برابر رسیده است.

صالحی با تأکید بر اینکه در قم به ازای هر کیلومتر ۱۱۲ نفر ساکن هستند، افزود: افزایش جمعیت قم از متوسط کشوری که طی مدت مشابه ۳ برابر بوده بسیار بیشتر شده است.

ضرورت الگوگیری از شهدای هنرمند

وی با اعلام اینکه قم از نظر سهم واحدهای آپارتمانی رتبه چهارم کشور را دارد، گفت: بیش از ۴۵ درصد اماکن سکونتگاهی قم آپارتمانی و دارای تراکم است که بازهم از متوسط کشوری که ۳۹ درصد است بیشتر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهر قم گفت: با توجه به تراکم ساختمانی و افزایش بالای جمعیتی قم باید گستره فرهنگی، هنری، تفریحی، ورزشی و... افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه قم باید فضای فرهنگی و هنری بیشتری داشته باشد، گفت: احداث و راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی در ایجاد تنفس و گستره هنری قم بسیار مؤثر است.

صالحی با بیان اینکه نسل امروز باید با الگوهای شهدای هنرمند بیش از پیش آشنا شود، اظهار کرد: مراکز فرهنگی و هنری ما باید مراکزی فعال، مؤثر و انقلابی باشند و ارزش‌های دینی و فرهنگی را اشاعه دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار