سردار منتظرالمهدی:
سخنگوی نیروی انتظامی گفت: جنس امنیت اجتماعی وفاقی است و اساسا بر پایه نظارت اجتماعی، قضاوت اجتماعی استوار خواهد بود و باید در نظر داشته باشیم که پاسبان و حریم بان امنیت اجتماعی، خود مردم هستند.
کد خبر: ۵۶۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲ 14 February 2018

به گزارش تابناک قم، سردار سعید منتظرالمهدی عصر امروز در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: امنیت به خودی خود ایجاد نمی‌شود و در دنیا نیز امنیت تنها پلیس محور و دولت محور نیست بلکه امنیت به مصداق واقعی زمانی محقق می‌شود که مردم به میدان بیایند و سهم خود را در ابعاد مختلف امنیت اجتماعی ادا کنند.

وی افزود: جنس امنیت اجتماعی وفاقی است و اساساً بر پایه نظارت اجتماعی، قضاوت اجتماعی استوار خواهد بود و باید در نظر داشته باشیم که پاسبان و حریم بان امنیت اجتماعی، خود مردم هستند.

سخنگوی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: اگر امنیت اجتماعی با حضور مردم ایجاد شود و خود مردم به عنوان پلیس درونی، پای کار بیایند و فعالیت کنند، بخش گسترده ای از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت امنیتی کشور ما خوب است و اشراف اطلاعاتی کامل بر اوضاع کشور و همچنین آمادگی حداکثری برای مقابله با هرگونه کنش حداقلی دشمنان، امروز از طرف نیروی انتظامی وجود دارد و باید برای بازگرداندن امید و شادابی بین مردم تلاش کنیم.

سردار منتظرالمهدی گفت: امروز مبحث پیشگیری در نیروی انتظامی امری است که بر اقدامات سلبی و انتظامی برتری و اولویت دارد و این موضوع به این مفهوم است که ما هر چه در پیشگیری برنده باشیم در عوض، هزینه‌های حاصل از مداخله و مقابله کاهش می‌یابد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 300 هزار پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری ناجا ارجاع داده شده است که حدود 70 درصد آن‌ها با انجام چندین جلسه مشاوره به مصالحه انجامیده است، اظهار داشت: نگاه در مراکز مشاوره باید به امر تحکیم بنیان خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد جامعه معطوف باشد.

وی ادامه داد: به اذعان کارشناسان روانشناسی بسیاری از پرونده‌های ارجاع داده شده به مراکز مشاوره پس از چهار یا پنج جلسه مشاوره به مصالحه می‌انجامد و این موضوع نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات سطحی است.

سردار منتظر المهدی در پایان با اشاره به فعالیت 40 مرکز مشاوره در سطح معاونت اجتماعی در کل کشور، تصریح کرد: با توجه به لزوم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده بیش از 600 کلانتری در قالب مراکز مشاوره در کشور به مردم خدمات مشاوره ای ارائه می‌دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار