مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: پروژه آبرسانی سلفچگان به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد و تاکنون ۱ میلیارد ۱۸۰ میلیون تومان برای این طرح هزینه شده است.
کد خبر: ۵۶۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸ 14 February 2018

به گزارش تابناک قم، محمد احمدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: 5 پروژه درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی از  سال 95 برای  شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم تعریف‌شده است.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم افزود: اصلاح تأسیسات آبرسانی به روستاهای قم یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوده است، چراکه در بخش آب‌رسانی به روستاهای استان بعضاً با هدر رفت آب روبه‌رو بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با تأکید بر اجرای پروژه اصلاح تأسیسات آب‌رسانی به روستاهای استان گفت: برای این منظور  اعتباری بالغ‌بر 3 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که امروزه این طرح در مراحل پایانی خود قرار دارد.

احمدی با اشاره به  اهمیت مسئله آب شرب در روستاهای استان عنوان کرد: تأمین آب آشامیدنی و  آب شرب روستاهای استان نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب روستایی قم بوده که در این زمینه نیز 51 روستا هدف‌گذاری شده بوده که خوشبختانه این اصلاحات در 81 روستای قم انجام‌شده است.

وی اعتبارات استفاده‌شده در تأمین آب شرب 84 روستای استان را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: در این زمینه از اعتبارات بانک توسعه اسلامی 19 میلیارد تومان استفاده‌شده است، همچنین از اعتبارات منابع استانی نیز بیش از 5 میلیارد تومان برای اجرای کامل این طرح برداشت‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با تأکید بر ظرفیت بالای استان قم در تولید نمک طعام ادامه داد: گندزدایی آب روستاها با استفاده از نمک طعام و نصب دستگاه‌های موردنیاز نیز یکی دیگر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در روستاها بوده که در این زمینه نیز 14 دستگاه در روستاهای استان نصب‌شده است.

وی عنوان کرد: تکمیل و استقرار سامانه اسکادا برای پایش و کنترل آب  در روستاهای استان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بوده که در دو مجتمع آب‌رسانی سلفچگان و کهک انجام خواهد شد، همچنین پروژه آب‌رسانی سلفچگان به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد و تاکنون 1 میلیارد 180 میلیون تومان برای این طرح هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم تأکید کرد: مراکز اسکادا در سطح کشور حائز استانداردهای بین‌المللی نیست که این وضعیت در استان قم نیز عیناً وجود دارد که شایسته است اعتباراتی برای تعریف استانداردهایی برای این سامانه صورت گیرد.

احمدی با قابل‌قبول دانستن ضریب بهره‌مندی آب روستایی عنوان کرد: ضریب بهره‌مندی آب روستایی قم 83 درصد بوده که از این منظر  در مقایسه با متوسط کشوری از وضعیت بهتری برخوردار است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار