مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: با شیوع آنفلوآنزای مرغی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در قم معدوم شد و در حال حاضر فقط ۸۰۰ هزار مرغ تخم‌گذار باقی‌مانده است.
کد خبر: ۵۶۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 14 February 2018

به گزارش تابناک قم، با اشاره به اینکه موردی از نوع جدید آنفلوآنزای مرغی در قم مشاهده نشده است، اظهار داشت: نوع جدید آنفلوآنزای مرغی که نوع H۵N۶ است در حال حاضر تنها در استان گیلان مشاهده شده است.

وی در این زمینه ادامه داد: این سویه جدید آنفلوآنزای مرغی قابلیت انتقال به انسان را دارد و نوعی است که کشنده بوده و البته قبلاً در کشور چین و ژاپن هم مشاهده شده که در نهایت تنها ۱۴ نفر در کل دنیا به این بیماری مبتلا شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم همچنین با اشاره به آنفلوآنزای مرغی که از آذرماه وارد استان قم شده است هم گفت: ۱۶۶ واحد تولید مرغ گوشتی، مرغ تخم‌گذار، اردک، بلدرچین و بوقلمون در قم درگیر این بیماری شده‌اند که بیشترین معدوم سازی در بخش مرغ تخم‌گذار بود.

 ۷میلیون و چهارصد هزار قطعه مرغ معدوم شد

وی با اشاره به معدوم‌سازی ۷ میلیون و چهارصد هزار قطعه مرغ در قم ابراز داشت: از این تعداد نزدیک به شش میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار بوده‌اند.

رفیعی در ادامه افزود: از آنجایی که ظرفیت مرغداری‌های قم تعداد هفت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار است با احتساب بخشی که به کشتارگاه رفته و تعدادی که معدوم شده است در حال حاضر فقط ۸۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در قم در حال تولید تخم مرغ هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ابراز داشت: استان قم هشت درصد از تخم مرغ کشور را تأمین می‌کرد که با توجه به تعداد باقی‌مانده مرغ‌های تخم‌گذار این تعداد در حال حاضر فقط می‌تواند نیاز استان قم را تأمین کند و بخش صادرات استان دچار مشکل شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار