مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خبر داد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: 333 هزار نفر در استان شاغل هستند و حدود 42 هزار نفر بیکار در قم داریم.
کد خبر: ۵۶۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 14 February 2018

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به جمعیت شاغل استان قم اظهار کرد: 333 هزار نفر در استان قم شاغل هستند و حدود 42 هزار نفر بیکار در استان داریم، نرخ بیکاری در استان قم در تابستان امسال 10.2 درصد بود. در چند سال اخیر نرخ بیکاری در کل در استان قم روند نزولی داشت، اما در این مدت شاهد رشد نرخ بیکاری در جوانان 15 تا 24 سال استان بودیم.

وی ادامه داد: بیشترین مشکل بیکاری را در استان قم در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی داریم، نرخ بیکاری در جوانان 15 تا 24 سال استان قم، دو برابر نرخ بیکاری کل استان است. در 9 ماه نخست امسال بدون احتساب بخش ساختمان، هشت هزار شغل توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: سامانه رصد اشتغال را در استان فعال کردیم و باید دستگاه‌های اجرایی آمار و اطلاعات خودشان را در این زمینه در سامانه وارد کنند.

کاویانی با اشاره به اجرای مشاغل خانگی در استان قم اظهار کرد: هشت میلیارد تومان اعتبار برای طرح مشاغل خانگی به استان اختصاص پیدا کرده است و در این راستا تاکنون تعدادی از متقاضیان برای دریافت 5.5 میلیارد تومان تسهیلات این طرح به سیستم بانکی معرفی شدند.

وی ادامه داد: امسال هزار و 187 نفر از طریق کاریابی‌ها در استان قم مشغول به کار شدند، 138 واحد پذیرنده و 416 فارغ التحصیل دانشگاهی در استان در طرح کارورزی ثبت نام کردند. هزار و 755 نفر سهمیه استان قم در این طرح بود، اما فارغ التحصیلان از طرح کارورزی استقبال نکردند و تنها 188 نفر مشغول به کار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: اجرای طرح کارورزی نیازمند عزم استانی و کمک صدا و سیما است، بیشتر افراد ثبت نام کننده در طرح کارورزی در استان قم، فارغ التحصیلان علوم انسانی بودند.

کاویانی خاطرنشان کرد: ادارات باید طرح‌های اشتغال را به کارگروه اشتغال ارسال کنند، در خصوص این طرح‌ها در کارگروه تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار