روزنامه شاخه سبز قم در شماره روز چهارشنبه 25 بهمن ماه یادداشتی با عنوان ' ابلاغیه استاندار قم چه زمانی اجرایی می شود؟ ' را به رشته تحریر در آورده است.
کد خبر: ۵۶۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 14 February 2018

به گزارش تابناک قم، دراین یادداشت می خوانیم: حدود یک ماه پیش استاندارمحترم قم ابلاغیه ای را به مدیران دستگاه های اجرایی صادر کرد و خواستار توجه جدی ادارات نسبت به استفاده از محصولات داخلی به خصوص کالاهای تولید استان قم شد.

درمتن این ابلاغیه آمده است
در راستای مفاد قانون برنامه ششم توسعه کشور و تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی دولت در سطح استان قم و نظر به اهمیت امر پژوهش کاربردی در تکمیل چرخه تولید و ایجاد استمرار در ارتقای کیفی محصولات؛ اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته و گواهی و پروانه تحقیق و توسعه برای تعدادی از صنایع و کارخانجات استان صادر گردیده است.

لذا ضرورت دارد در تهیه و تامین کلیه اقلام، تجهیزات و خدمات مورد نیاز توجه جدی به محصولات داخلی بخصوص محصولات استانی که دارای گواهی و پروانه تحقیق و توسعه از سازمان صنعت معدن و تجارت استان می باشند، معطوف و در اولویت اول قرار گیرند.

پس از ارسال ابلاغیه استاندار به ادارات وارگان های استان حداقل ما خبرنگاران وقتی در مراسم های اداره ها و سازمان های قم برای پوشش اخبار شرکت می کنیم می بینم که آب میوه از مرند است ، کیک وکلوچه هم از همدان وتبریز، دستمال کاغذی نیز از سمنان آمده ودر روی میز پذیرایی ادارات استان ما جا گرفته.

مجید آوری فرد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم درجمع خبرنگاران گفت: تولیدات مواد غذایی قم به علت نظارت خوب اداره استاندارد واداره غذا وداروی علوم پزشکی قم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است بطوری که تمامی مواد غذایی مورد نیاز خانوار را از محصولات قم تهیه می کنم .

اماجای سوال اینجاست چرا باگذشت بیش از یک ماه از ابلاغیه استاندار ما همچنان شاهد این گونه موارد هستیم ؟

ابلاغیه استاندار چه زمانی اجرا می شود؟

وقتی خودمان تولیدات استان را استفاده نمی کنیم چه انتظاری از دیگران داریم ؟

درحالی که اگر گرایش به سمت استفاده از محصولات داخلی هراستان برود بی تردید فرصت های اشتغال بیشتری فراهم شده واز میزان آمار بیکاران هر استان نیز کاسته خواهد شد.

امیدوارم که مدیران استان دراین مورد خاص پیشقدم شوند وبه استفاده از محصولات داخلی قم رو بیاورند.

کسی چه می داند شاید هم در دورترین جای ایران مانند سیستان وبلوچستان خبرنگاران با کیک وکلوچه وآب میوهای شهرک صنعتی شکوهیه قم پذیرایی می شوند وما نمی دانیم.

وچه خوب است که شروع این کار بزرگ از شهر واستان ما آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار