رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت های پزشکی:
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: بر اساس استاندارد فعلی کشور، در این استان باید هشت پایگاه اورژانس 115 دیگر احداث شود.
کد خبر: ۵۶۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ 14 February 2018

به گزارش تابناک قم، دکتر محمد شهیدی افزود: طبق استاندارد فعلی کشور به ازای هر 50 هزار تن در شهرها و به ازای هر 40 کیلومتر در جاده ها یک پایگاه اورژانس 115 فعال باشد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر 20 پایگاه شهری، 18 پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی در استان قم فعال می باشد که از نظر تعداد پایگاه های شهری پنج و از نظر پایگاه جاده ای نیز سه پایگاه کمتر از استاندارد است.

وی گفت: هم اکنون 40 دستگاه آمبولانس فعال و 10 آمبولانس پشتیبان در پایگاه های اورژانس 115 قم مستقر می باشد که فرسودگی بخشی از آن ها باعث مشکلاتی برای کارشناسان اورژانس شده است.

شهیدی افزود: در سال جاری 20 دستگاه آمبولانس به استان قم تخصیص داده شده است که 11 دستگاه تحویل داده شده و 9 دستگاه دیگر نیز باید تحویل داده شود که در این زمینه از سوی سازمان اورژانس 115 کشور قول مساعد داده شده است.

وی اضافه کرد: تحویل 9 دستگاه دیگر می تواند در ارتقاء کیفی خدمات رسانی در سطح استان از سوی اورژانس 115 قم موثر باشد.

به گفته وی، 10 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در پایگاه های اورژانس 115 قم مستقر است که در صورت نیاز در مناسبت ها و یا حادثه هایی با آمار مصدوم بالا به کار گرفته می شود.

رئیس مرکز اورژانس 115 قم گفت: به طور میانگین در سطح کشور، زمان رسیدن آمبولانس در حوادث جاده ای 14 دقیقه و شهری 12 دقیقه است که این زمان در قم به ترتیب کمتر از 14 دقیقه و کمتر از 10 دقیقه است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که قم محور مواصلاتی 17 استان کشور و هر سال پذیرای 20 میلیون زائر است، باید نگاه به ساختار و توسعه این استان ملی باشد تا با کمبودها مواجه نشویم.

وی افزود: با تمام کمبودهایی که درتجهیزات وجود دارد، مرکز اورژانس 115 قم تمام سطح استان را تحت پوشش دارد و به با بالاترین کیفیت و سرعت به همشهریان و زائران کریمه اهل بیت(س) خدماتی رسانی می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار