در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم مطرح شد
در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم بر ضرورت توسعه نیروگاه‌های برقابی در استان تاکید شد.
کد خبر: ۵۶۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 14 February 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم ظهر امروز در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد. سید مهدی صادقی در ابتدای این جلسه با اشاره به افتتاح پروژه‌ها در استان قم اظهار کرد: در دهه فجر 146 پروژه با 492 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان به بهره برداری رسید و افتتاح این پروژه‌ها انعکاس خوبی در قم داشت.

استاندار قم ادامه داد: حضور پرشکوه مردم در روز 22 بهمن را شاهد بودیم، امسال سال خاصی به لحاظ مسائل سیاسی و بین المللی بود و حضور پرشور مردم نشان از این داشت که مردم وضعیت را درک کردند و تشخیص به موقع دادند.

سید حسن رضوی در ادامه این جلسه، وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان استان قم را رو به رشد دانست و تصریح کرد: بانک‌های استان قم همکاری خوبی را در این زمینه شروع کردند و در ادامه سال جاری و سال آینده وضعیت خوبی را در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش تولید استان خواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: نیمی از منابع بانکی استان در دست بانک‌های خصوصی است و باید از ظرفیت این بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استفاده کنیم و باید بانک‌های خصوصی قم در اجرای طرح رونق تولید مشارکت کنند.

علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان قم اظهار کرد: در سال 96، سه پروژه اقتصاد مقاومتی در شرکت آب و فاضلاب داشتیم، از جمله این پروژه‌ها اجرای نیروگاه برقابی با ظرفیت سه مگاوات و اعتبار 17 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی بود و این پروژه امسال در هفته دولت به بهره برداری رسید.

مجید آوری فرد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: از جمله دلایل عدم تمایل واحدهای تولیدی به اخذ تسهیلات طرح رونق تولید، نرخ بالای تسهیلات و عدم وجود انگیزه کافی و توجیه اقتصادی برای برخی از فعالیت‌های تولیدی، رکود در بازار و وجود ابهام در امکان فروش محصولات واحدهای تولیدی در آینده و تعهد افزایش میزان اشتغال و تولید پس از دریافت تسهیلات است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار