مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای طرح احسان ماندگار خبرداد.
کد خبر: ۵۶۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۱ 14 February 2018

به گزارش تابناک قم، سید عبدالله میر ابراهیمی در جمع خبرنگاران قم گفت: طرح خیرخواهانه "احسان ماندگار" به همت شهرداری قم و اداره کل بهزیستی طی سنوات گذشته برگزار می‎شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح بیش از هر چیز این است که شهروندان دقت لازم را به این موضوع داشته باشند که هر چیزی اعم از اقلام کلان تا دوریزهای خرد و کوچکی که در منازل آنها وجود دارد، ضرورتا پسماند نیست.

مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری قم بیان کرد: طرح مذکور نیز در کنار سایر برنامه های فرهنگی اجتماعی از جمله پهن کردن سفره های هفت سین در بوستان ها در جهت ارتقای فرهنگ مشارکت شهروندان در امر مدیریت بهینه پسماند با نگاه دوستانه اجرا می شود.

میرابراهیمی با اشاره به آغاز این طرح از روز گذشته در قم گفت: این طرح تا اواخر اسفندماه برگزار می‏شود و شهروندان می توانند از طریق تماس با سامانه 137 شهرداری نسبت به آمادگی اقدام می کنند و تیم بررسی اقلام برای استفاده به درب منازل اعزام می شوند.

وی گفت: پس از تماس شهروندان، این سامانه ضمن اطلاع رسانی کامل به شهروندان و آگاهی از نحوه فعالیت تیم اجرایی مراتب را به سازمان مدیریت پسماند انتقال داده و سپس با همکاری نماینده اداره کل بهزیستی قم، تیم اجرایی به در منزل شهروندان مراجعه، و از اقلام بازدید می شود.

وی بر لزوم حفظ کرامت انسانی مستضعفین در این طرح تاکید کرد و گفت: اگر اقلام اهدایی قابلیت استفاده مجدد را داشته و حتی با بهسازی و تعمیرهای اولیه امکان استفاده از آن وجود داشته باشد، عناوین آنها ثبت شده و پس از ارایه به تیم جمع آوری کننده، مراتب به استحضار مردم می رسد.

وی بر شفافیت این طرح تاکید کرد و افزود: سعی داریم که تمامی اقلامی که احتیاج به تعمیر نداشته باشند، تا شب عید به نیازمندان ارائه شود؛ شهروندان در صورتی که احساس می کنند، کالایی که قصد تحویل آن را دارند، قابل استفاده نیست، از این ظرفیت بوجود آمده استفاده نکنند.

وی گفت: سال گذشته 213 پیام ثبتی ارایه شد که 185 مراجعه برای اخذ وسایل انجام شد، که به جمع آوری 272 کالای برقی و چوبی .... انجامید.

وی در پایان به ارایه نقش مهم نهادهای مردمی و مذهبی برای جلب مشارکت بیشتر مردم از طریق ارایه دیدگاه اسلام نسبت به این مساله تاکید کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار