عضو شورای شهر قم بابیان اینکه اقبال مردم بر روی تاکسی‌های بی‌سیم بیشترشده،گفت:چاره‌ای جز اختصاص یارانه‌های غیرنقدی برای تاکسی‌های سنتی نیست.
کد خبر: ۵۶۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 13 February 2018

به گزارش  تابناک قم؛ روح‌الله امراللهی در سی و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد،عنوان کرد: باید روند تصویب و اصلاحیه بودجه سازمان‌های شهرداری به سمت و سویی حرکت کند که بتواند پیش‌بینی‌های لازم را محقق کند.به گزارش  تابناک قم؛ روح‌الله امراللهی در سی و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد،عنوان کرد: باید روند تصویب و اصلاحیه بودجه سازمان‌های شهرداری به سمت و سویی حرکت کند که بتواند پیش‌بینی‌های لازم را محقق کند.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از توسعه سرمایه‌ای در بودجه‌های شهرداری قم اظهار داشت: توسعه سرمایه امری مطلوب است اما توسعه خدمات همیشه به معنای مطلوب بودن نیست بنابراین باید در مبحث بودجه‌های سرمایه‌ای شهرداری حمایت‌های لازم صورت گرفته و از کاهش این قبیل بودجه‌ها جلوگیری به عمل آید.

امراللهی مشکلات موجود در زمینهٔ تاکسیرانی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: با توجه به وضعیت نه‌چندان مناسب موجود در سازمان تاکسیرانی سعی بر این شده هزینه‌ای بر این سازمان در بودجه سال 97 تحمیل نشود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات سال 97 سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی عنوان کرد: میانگین افزایش بهای خدمات سال 97 سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی 7 درصد خواهد بود.

وی با بیان تعرفه افزایش بهای خدمات وانت‌بارهای شهر قم ابراز داشت: وانت‌بارهای شهر قم نیز از 5 تا 10 درصد با افزایش تعرفه‌ها روبه‌رو شده‌اند، سرویس مدارس نیز با افزایش 12 درصدی روبه‌رو شده بود در حالی‌که که رقم پیشنهادی برای افزایش در بودجه سال 97، 22 درصدی بوده است.

 عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه با انتقاد از گسترش بودجه‌های هزینه‌ای شهرداری قم اظهارداشت: رفتن به سمت هزینه‌های سرمایه‌ای امری پسندیده است که تاکنون به این سمت‌وسو حرکت مناسبی صورت نگرفته نشده متأسفانه امروز در مبحث هزینه‌های جاری اختلافات و تغییرات فراوانی شاهد هستیم.
 

وی با اشاره به‌ضرورت حمایت از تاکسی‌های موجود در شهر قم تأکید کرد: اگر قرار است تاکسی‌های موجود در شهر قم با موبایل تاکسی‌ها رقابت کنند چاره‌ای جز اختصاص یارانه‌های غیر نقدی برای تاکسی‌های سنتی نیست، در وضعیت امروز اقبال مردم بر روی تاکسی‌های بی‌سیم و تلفنی در شهر قم بیشتر شده است.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: باید امکان‌سنجی‌های تحقق بودجه‌های پیشنهادی را سازمان‌های تابعه شهرداری به وجود آورند چراکه شهرداری در نظر دارد در 3 ماه پایانی سال جوابگوی تحقق بودجه پیشنهادی باشد.

وی تاکیدکرد: بودجه پیشنهادی شهرداری باید در شورا تصویب‌شده و بعد از آن لازم‌الاجرا می‌شود و کاهش و افزایش تا سقف 10 را نیز شهرداری می‌تواند به شورا پیشنهاد کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار