رئیس انجمن نمایش استان قم:
رئیس انجمن نمایش استان قم گفت: تاتر قم نیاز به توجه ویژه ای دارد و هنرمندان تاتر قم نباید برای مطالبات ساده هنری سرگردان باشند.
کد خبر: ۵۶۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 13 February 2018

به گزارش تابناک قم، اصغر نوبخت امروز در نشست خبری در اجرای نمایش آئینی حنانه که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم به روی صحنه خواهد رفت عنوان کرد: حمایت از هنرمندان تاتر و نمایش به خصوص تاتر آئینی و آثار فاخر دارای اهیمت است.

رئیس انجمن نمایش استان قم افزود: در واقع تاتر قم نیاز به توجه ویژه ای دارد و هنرمندان تاتر قم نباید برای مطالبات ساده هنری سرگردان باشند.

وی تصریح کرد: در این راستا باید امکانات فضای مناسب در اختیار هنرمندان قرار بگیرد در استان قم تعداد هنرمندان بیشماری در عرصه تاتر و نمایش فعالیت می کنند که به واسطه برخی از مشکلات در قم ماندنی نیستند.

رئیس انجمن نمایش استان قم بیان کرد: خوشبختانه به تازگی طلسم اجرای تاتر و نمایش در تالار مرکزی شهر قم شکسته شد و چندی قبل با اجرای تاتر کاروان خورشید به بهره برداری رسید.

وی گفت: اجرای تاتر حنانه یکی دیگر از آثار تاتر فاخر و آئینی است که به شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) در حمایت از حقانیت خلافت امیر المومنین می پردازد.

نوبخت اظهار داشت: اخیرا تلاش های خوبی صورت گرفته و با حمایت سازمان فرهنگی ورزشی از هنرمندان بسیاری از فعالان تاتر به قم بازگشتند.

وی تصریح کرد: مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تلاش های خود توانست پایگاه تئاتر دینی را در قم تشکیل دهد که ظرفیتی معنوی و ارزشمند در ارتقای تاتر دینی می باشد.

رئیس انجمن نمایش استان قم عنوان کرد: امروز تالار مرکزی شهر قم نیز پس از دو بار افتتاح آماده خدمت به هنر تاتر است و ما امیدواریم هنرمندان از این ظرفیت مهم استفاده کنند.

وی تاکید کرد: برای ارتقای هنر تاتر قم همه مسئولان باید مشارکت داشته باشند و هر کس ساز خود را نزند تا بتوان فرهنگ و هنر و ادب را ارتقاء بخشید.

نوبخت خاطرنشان کرد: اگر در قم نسبت به تهران شاهد سخت گیری های بیشتری در محتوای تاتر هستیم وجود ممیزی هایی است که باید در تاتر دینی و ارزشی و معنوی رعایت شود اگر این چنین نبود در قم نمایش های فاخری به روی صحنه نمی رفت که این گونه با استقبال گسترده در سطح کشور مواجه گردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار