مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: هنر و فرهنگ در کاهش آسیب‌های فرهنگی جامعه بسیار تأثیرگذار هستند و با هنر می‌توان آسیب‌های فرهنگی جامعه را ترمیم کرد.
کد خبر: ۵۶۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۹ 13 February 2018

به گزارش تابناک قم، مجید رفیعی در نشست خبری نمایش آئینی «حنانه» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایش آئینی حنانه با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از هنرمندان تئاتر و نمایش باید به عنوان یک ظرفیت بالنده فرهنگی و هنری حمایت شود، افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از متولیان فرهنگ عمومی است و به همین دلیل از نمایش‌هایی که دارای پیام فرهنگ شهروندی و یا با موضوعات مهم شهری مرتبط باشند، حمایت می‌کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: تئاتر و نمایش نقش بسیار مهمی در تبیین فرهنگ شهروندی و رفع آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دارند به همین دلیل باید از این ظرفیت‌های استفاده کنیم.

حمایت از هنرمندان بومی ضروری است

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از هنرمندان بومی ادامه داد: حمایت از هنرمندان بومی از اولویت‌های این سازمان است و در این نمایش نیز سعی کردیم از هنرمندان و پیشکسوتان هنر تئاتر استان قم استفاده کنیم.

رفیعی عنوان کرد: هنر و فرهنگ در کاهش آسیب‌های فرهنگی در جامعه بسیار تأثیرگذار هستند و به‌وسیله هنر می‌توان آسیب‌های فرهنگی جامعه را ترمیم کرد.

وی با بیان اینکه به‌وسیله هنر می‌توان حقوق شهروندی را در جامعه تبیین کرد، گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در استان قم در زمینه تئاتر انجام شده است از جمله فعالیت‌های گروه خیابانی «شهر خوب و شهروند خوب» که در راستای تبیین فرهنگ ترافیک شهری است.

اجرای تئاتر در بیش از ۱۳۰ مدرسه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم ادامه داد: گروه شهر خوب و شهروند خوب با سرپرستی و مدیریت «کوروش زارعی» تاکنون در بیش از ۱۳۰ مدرسه به اجرای تئاتر با موضوعات فرهنگی شهروندی پرداخته است.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ مردم در ترافیک و تردد و نحوه زندگی سالم ارتقاء یابد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رفع می‌شود، عنوان کرد: آموزش شهروندی مسئله بسیار مهمی است و باید از سنین کودکی در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام شود.

رفیعی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های فرهنگ‌سازی نیاز به زمان دارد و با برنامه‌های کوتاه‌مدت نمی‌توان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد؛ همچنین مشارکت همه مسئولان در برنامه‌های هنری و فرهنگی می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی در نهادینه کردن فرهنگ شهروندی داشته باشد.

وی در پایان گفت: نمایش حنانه با موضوع زندگی حضرت فاطمه(س) به مدت ۷ شب از ۲۴ بهمن تا ۱ اسفند در تالار مرکزی شهر قم اجرا خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار