برای سومین بار متوالی
ستاره ملی‌پوش فوتسال استان قم با درخشش در جام ملت‌های 2018 فوتسال آسیا عنوان برترین بازیکن این جام را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۵۶۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 11 February 2018

به گزارش تابناک قم‏، علی‌اصغر حسن‌زاده ملی‌پوش مطرح فوتسال استان قم که بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتسال ایران را در مسابقات پانزدهمین دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال 2018 بر بازو بسته بود، با درخشش در تمام بازی‌های این دوره عنوان برترین بازیکن جام را به خود اختصاص داد.

6 پیروزی متوالی ایران برای قهرمانی مجدد در آسیا

این در شرایطی است که تیم ملی فوتسال کشورمان با قدرت فراوان موفق به کسب 6 برد پشت‌سر هم در مسابقات 2018 جام ملت‌های فوتسال آسیا شد و با غلبه بر تیم‌های ملی میانمار، چین، عراق، تایلند، ازبکستان و ژاپن برای دوازدهمین بار عنوان قهرمانی قاره را کسب کرد.

حضور 3 ملی‌پوش فوتسال قم در ترکیب تیم ملی

در بین بازیکنان تیم ملی ایران در این جام سه ملی‌پوش فوتسال قم یعنی علی‌اصغر حسن‌زاده، ابوالقاسم اروجی و مسلم اولادقباد نیز حضور داشتند و شاخص‌ترین فوتسالیست قم که سه بار عنوان مرد سال فوتسال آسیا را کسب کرده، به عنوان بهترین بازیکن این جام انتخاب شد.
 

ستاره فوتسال قم بهترین بازیکن جام ملت‌های 2018

حسن‌زاده که شاخص‌ترین فوتسالیست قمی‌ حاضر در جام ملت‌های 2018 علی‌اصغر حسن‌زاده محسوب می‌شود و پیش از این نیز چند قهرمانی این جام را تجربه کرده، به عنوان یکی از مهره‌های موثر تیم ملی در دیدار نهایی برابر تیم ملی ژاپن دو گل از چهار گل پیروزی ایران را به ثمر رساند و عنوان برترین بازیکن جام را کسب کرد.

حسن‌زاده رکورددار عنوان ارزشمندترین بازیکن آسیا

ملی‌پوش فوتسال قم که در جام ملت‌های سال‌های 2014 و 2016 نیز عنوان ارزشمندترین و بهترین بازیکن جام را به خود اختصاص داده بود برای سومین بار متوالی در جام ملت‌های سال 2018 این موفقیت را به دست آورد تا به رکوردی بی‌نظیر در بین ملی‌پوشان ایرانی حاضر در تمام ادوار جام ملت‌ها دست یابد.

3 عنوان مرد سالی  آسیا در کارنامه ستاره ملی‌پوش قم

بازیکن ارزشمند فوتسال قم که در سال‌های 2014، 2016 و 2017 نیز به سه عنوان مرد سالی فوتسال آسیا دست پیدا کرده، یکی از کاندیداهای کسب عنوان آقای گلی جام ملت‌های 2018 آسیا نیز بود اما با 12 گل زده بعد از حسین طیبی 14 گله عنوان دومین گلزن برتر این جام را به خود اختصاص داد.

گلزنی حسن‌زاده در تمام بازی‌های جام ملت‌های 2018

حسن‌زاده در تمام بازی‌های تیم ملی در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها برابر تیم‌های ملی میانمار، چین و عراق موفق به گلزنی شده بود، در مراحل پلی‌آف و نیمه نهایی برابر تیم‌های ملی تایلند و ازبکستان نیز برای تیم ملی گلزنی کرد و در فینال دو گل از چهار گل ایران را زد تا در تمام بازی‌ه نقش کاپیتان و گلزن موفق را برای تیم ملی به خوبی ایفا کند.

 برتری مقتدرانه ایران برابر ژاپن برای تداوم سلطه بر فوتسال آسیا

در دیدار فینال جام ملت‌های 2018 مردان آسیا 22 بهمن ماه روز جشن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، تیم ملی کشورمان با چهار گل ژاپن را برد تا برای دوازدهمین بار به سلطه و قدرت بی‌نظیر خود در مسابقات جام ملت‌های قاره کهن ادامه بدهد.

 ملی‌پوش فوتسال قم دومین گلزن برتر جام ملت‌های قاره کهن

تیم ملی فوتسال ایران در حالی با تمام قدرت به مقام قهرمانی جام ملت‌های آسیا دست یافت که حسین طیبی با 14 گل، علی‌اصغر حسن‌زاده با 12 گل و مهدی جاوید با 10 گل سه گلزن برتر جام لقب گرفتند و ایران تمام عناوین و افتخارات این جام را به خود اختصاص داد.

 مقام سوم حسن‌زاده در جام ملت‌های 2006

علی‌اصغر حسن‌زاده 12 سال قبل در جام ملت‌های سال 2006 به میزبانی کشور ازبکستان برای نخستین‌بار به عنوان یک ملی‌پوش فوتسال قم فرصت همراهی تیم ملی ایران در این جام معتبر را به دست آورد ولی در نهایت با تیم ملی کشورمان به مقام سوم و نشان برنز قاره دست پیدا کرد.

قهرمانی در بازی‌های 2007 غرب آسیا

ستاره فوتسال قم نخستین قهرمانی خود در یک رقابت معتبر آسیایی را در سال 2007 و در جریان رقابت‌های فوتسال قهرمانی غرب آسیا به دست آورد، رقابت‌هایی که به میزبانی کشورمان به انجام رسید و ایران با شکست تمامی حریفان خود با علی‌اصغر حسن‌زاده بازیکن قمی به مقام قهرمانی رسید.
 

قهرمانی در مسابقات سالنی 2007 قاره کهن

حسن‌زاده سومین موفقیت آسیایی خود را در همان سال در جریان رقابت‌های فوتسال بازی‌‌های داخل سالن آسیا به دست آورد، مسابقاتی که در شرق قاره کهن به میزبانی کشور ماکائو به انجام رسید و ملی‌پوش فوتسال قم با درخشش خود در کنار دیگر اعضای تیم ملی قهرمانی این بازی‌ها را جشن گرفت.

نخستین قهرمانی ستاره فوتسال قم در جام ملت‌ها

دومین تجربه حضور علی‌اصغر حسن‌زاده در جام ملت‌های فوتسال قاره آسیا به سال 2008 باز می‌گردد، سالی که ایران برای جبران قهرمانی از دست رفته دوره قبل خود مقتدرانه برابر حریفان به میدان رفت و با شکست تک تک آنها با شایستگی در تایلند روی سکوی قهرمانی ایستاد.
 

نخستین تجربه حضور حسن‌زاده در جام جهانی

همان سال حسن‌زاده بعد از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا با تیم ملی ایران فرصت نخستین حضور در جام جهانی فوتسال را به دست آورد، جامی که کشور برزیل از آن میزبانی کرد و ایران با هدایت حسین شمس فرصت حضور در جمع چهار تیم برتر رقابت ها را داشت اما در نهایت با کسب رتبه پنجم به کار خود پایان داد.

دومین قهرمانی حسن‌زاده در بازی‌های داخل سالن آسیا

دوره‌ دیگری از بازی‌های داخل سالن قهرمانی آسیا فرصت کسب یک موفقیت دیگر برای علی‌اصغر حسن‌زاده ستاره فوتسال قم بود، حسن‌زاده در این بازی‌ها در سال 2009 به میزبانی کشور ویتنام برای تیم ملی ایران در نقش کاپیتان به میدان رفت و با درخشش خود زمینه قهرمانی دیگری را برای ایران فراهم کرد.
 

دومین قهرمانی ملی‌پوش فوتسال قم در جام ملت‌ها

بعد از این بازی‌ها نوبت سومین حضور متوالی علی‌اصغر حسن‌زاده در جام ملت‌های فوتسال قاره کهن رسید، جامی که در سال 2010 به میزبانی کشور ازبکستان به انجام رسید و تیم ملی ایران در راه دفاع از قهرمانی دوره قبل خود بی‌رقیب حریفان را از پیش‌رو برداشت و روی سکوی قهرمانی جای گرفت.

دومین قهرمانی حسن‌زاده در بازی‌های 2010 غرب آسیا

بازی‌های غرب آسیا در سال 2010 بار دیگر به میزبانی کشورمان به انجام رسید و علی‌اصغر حسن‌زاده در ترکیب تیم ملی به درخشش خود در رقابت‌های ملی ادامه داد تا ایران یک بار دیگر بدون حرف و حدیث و کاملا مقتدرانه روی سکوی نخست غرب قاره کهن جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 دومین رتبه سومی ملی‌پوش قم در جام ملت‌های 2012

بازی‌های جام ملت‌های سال 2012 به میزبانی کشور امارات چهارمین جام ملت‌هایی بود که علی‌اصغر حسن‌زاده در آن حضور یافت، جامی که همانند سال 2006 با یک باخت غیر منتظره برای تیم ملی ایران همراه بود و در نهایت فوتسالیست‌های کشورمان با مقام سوم به کار خود پایان دادند.

 حسن‌زاده و دومین اعزام به جام جهانی فوتسال

در سال 2012 بازی‌های جام جهانی فوتسال در قاره آسیا و به میزبانی کشور تایلند به انجام رسید، جامی که دومین تجربه جام جهانی علی‌اصغر حسن‌زاده بود و تیم ملی با هدایت علی صانعی به مصاف حریفان رفت و با وجود صعود از مرحله گروهی مقابل کلمبیا در مرحله حذفی شکست خورد و به جمع چهار تیم برتر نرسید.

سومین قهرمانی متوالی حسن‌زاده در بازی‌های سالنی قاره

سومین تجربه حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا برای علی‌اصغر حسن‌زاده به سال 2013 باز می‌گردد که بازی‌ها در کشور کره جنوبی به انجام رسید و تیم ملی ایران در این دوره نیز به روند موفقیت‌ها و قهرمانی‌های متوالی خود ادامه داد و با شکست تک تک حریفان روی سکوی قهرمانی جای گرفت.
 

سومین قهرمانی حسن‌زاده در جام ملت‌های آسیا

پنجمین جام ملت‌های فوتسال آسیا که علی‌اصغر حسن‌زاده ستاره فوتسال قم در آن حضور یافت به سال 2014 در کشور ویتنام باز می‌گردد، جامی که ایران بار دیگر قهرمانی خود را از دیگر رقبای آسیایی پس گرفت و با شکست همه رقبا به مقام نخست رسید و عنوان بهترین بازیکن جام در این دوره نصیب حسن‌زاده شد.

 ششمین تجربه جام ملت‌ها و چهارمین قهرمانی حسن‌زاده

جام ملت‌های فوتسال قاره کهن در سال 2016 ششمین جام ملت‌های علی‌اصغر حسن‌زاده بود، جامی که کشور ازبکستان آن را میزبانی کرد و البته به دلیل اینکه این جام توزیع کننده سهمیه حضور در جام جهانی همان سال بود حساسیت بالایی داشت اما ایران فارغ از تمام حساسیت‌ها با درخشش حسن‌زاده قهرمان قاره شد، ضمن اینکه حسن‌زاده در این جام بار دیگر برای دومین بار متوالی عنوان برترین بازیکن جام را به خود اختصاص داد.

مقام سوم فوتسالیست قم در جام جهانی 2016

اوج درخشش فوتسال ایران و ستاره فوتسال قم در رده ملی به همان سال 2016 و این بار جام جهانی در کشور کلمبیا باز می‌گردد، جامی که علی‌اصغر حسن‌زاده برای سومین بار آن را تجربه کرد و در کنار دیگر بازیکنان تیم ملی آنقدر خوش درخشید که ایران برای نخستین بار به مقام سوم جام جهانی دست پیدا کرد.

 چهارمین قهرمانی بازی‌های سالنی آسیا برای ملی‌پوش قم

چهارمین باری که علی‌اصغر حسن‌زاده در بازی‌های داخل سالن فوتسال آسیا به میدان رفت، به سال 2017 باز می‌گردد که بازی‌ها در همسایگی ایران و در کشور ترکمنستان به انجام رسید و حسن‌زاده به عنوان کاپیتان اول تیم ملی نقش مهمی در کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها داشت.

 حسن‌زاده بهترین بازیکن و دومین گلزن برتر جام ملت‌های 2018

سرانجام به جام ملت‌های سال 2018 قاره کهن می‌رسیم که در روز چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، دیدار نهایی آن در کشور چین تایپه بین ایران و ژاپن به انجام رسید و ایران با کاپیتانی علی‌اصغر حسن‌زاده چهار گل به رقیب مطرح خود زد و قهرمان شد، ضمن اینکه حسن‌زاده عنوان برترین بازیکن جام را برای سومین دوره متوالی در ملت‌های قاره کهن به خود اختصاص داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار