مردم همیشه در صحنه قم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه‌ای دیگر خلق کردند.
کد خبر: ۵۶۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 11 February 2018

 به گزارش تابناک قم؛راهپیمایی مردم قم در سی ونهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده و باشکوه مردم همیشه در صحنه استان ،علما و مراجع عظام تقلید ، شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

 مردم در این راهپیمایی از مسیرهای 10 گانه سطح شهر با شعارهای"الله‌اکبر"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" به حرکت درآمده و در میدان آستانه و میدان مطهری تجمع و پس‌ازآن به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به حرکت در آمدند.

 حضور برادران مسلمان از سایر کشورها در راهپیمایی 22بهمن قم از صحنه‌های زیبا و نشان‌دهنده تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا دارد.

 خبابان‌های منتهی به حرم مطهر مملو از جمعیت بوده و مردم با در دست داشتن پرچم‌های کشورمان، بار دیگر در صحنه بودن خود را به رخ جهانیان کشیدند.

 آیت‌الله امینی ،عضو مجلس خبرگان رهبری، در جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن  با اشاره به توطئه افکنی های دشمنان در طول 40 سال انقلاب اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این مدت با توطئه‌های بسیاری مواجه بوده است، اما همیشه هوشیاری خود را حفظ کرده است.

 آیت‌الله مکارم شیرازی در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن،با اشاره به حضور پرشور مردم افزود: مردم ما مردم هوشیاری هستند.

 وی تاکید کرد: هر قدر فشار دشمنان بیشتر باشد مقاومت و حضور مردم بیشتر خواهد بود، باید به چنین ملتی آفرین گفت و مشکلاتش را حل کرد.

 آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن افزود: امروز بار دیگر مردم متعهد و انقلابی ایران حماسه‌ای آفریدند و با آرمان‌های نظام و انقلاب و امام تجدید بیعت کردند.

 وی با بیان اینکه حضور مردم چشم دشمنان انقلاب، آمریکا، ایادی آمریکا و به‌طورکلی استکبار را کور کرده است،گفت: همواره این مردم با این انقلاب و نظام بوده‌اند و خواهند بود.

آیت‌الله جوادی‌آملی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: حضور پرشور مردم در این راهپیمایی قدرشناسی امام راحل، شهدا، جانبازان و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: پیام حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان این است که خیال شوم در سر نپرورانند.

وی با اشاره به حضور مقتدرانه مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم با حضور خود درصحنه‌های مختلف توانسته‌اند این توطئه‌ها را خنثی کنند، همچنین از مسئولان انتظار داریم به فکر حل مسائل و مشکلات مردم بوده و برای حل مشکلاتشان بیشتر تلاش کنند.

آیت‌الله مقتدایی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن، با اشاره به حضور گسترده مردم عنوان کرد: این حضور نشان از بصیرت و درک بالای ملت داشته و مردم وقت‌شناس فهمیده‌اند که در این زمان باید پاسخ یاوه‌گویی‌های دشمنان باشند.

وی یادآورشد: مردم ایران بار دیگر با حضور حماسی خود به دشمنان فهماندند که ملت ایران مقاوم بوده و همواره در برابر دشمنان ایستادگی خواهند کرد و گوش‌به‌فرمان و تابع رهبری هستند.

سعید جلیلی در سخنرانی راهپیمایی 22 بهمن که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به متولد شدن موسی انقلاب اسلامی ابراز کرد: روزهای اول انقلاب قدرت‌هایی که برای جهان فریاد "انا ربکم الاعلی" می‌زدند در برابر آن ایستادند و این امر غیرمنتظره‌ای نبود.

وی افزود: هر پیامبر بزرگی که حرکتی را شروع کرده در برابر آن دشمنان مانع ایجاد کردند، و نخستین ویژگی انقلاب اسلامی این بود که حرکتی از جنس حرکت پیامبران بود، دشمنان می‌خواهند که داشته‌های یک ملت از مسیر حق منحرف شود.

سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، با ابراز خرسندی از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزود: فکر می‌کنم که حضور بسیار باشکوه و با جمعیت زیادی است، برآورد این است که حضور مردم بیش از گذشته است و این حضور نشان‌دهنده آن است که مردم بیشتر از هرکسی درک از موقعیت و شرایط 

جمهوری اسلامی را درصحنه‌های بین‌المللی دارند، همین مسئله سبب شده که حضور بیشتر و عظیم مردم عزیز را شاهد باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر نفی استکبار توسط مردم و حمایت از گسترش اسلام در سطح جهان ابراز کرد: حضور گسترده ملت، حرکتی فی سبیل الهی است و در شرایطی که دشمنان همواره به دنبال درصدد ضربه زدن بودن مردم با حضور و مبارزه دشمنان را مأیوس کرده و سر جای خود نشانده‌اند.

 استاندار قم ادامه داد: مسئولان باید این را بدانند که مردم از آن‌ها جلوتر هستند، و پیام ما به مردم این است که من نیز پشت سر شما می‌آیم، مردم نیازی به توصیه و سفارش ندارند، ما باید یاد بگیریم مردم چگونه حضور مقتدرانه دارند و ان شاالله بتوانیم پیروی خوبی از مردم عزیزمان داشته باشیم.

آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی از اساتید حوزه علمیه قم در حاشیه حضور در راهپیمایی 22 بهمن در قم ، به تبلیغات سوء دشمنان برای جلوگیری از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره و اظهار داشت: حضور پرشور و دشمن‌شکن مردم در این راهپیمایی مشت محکمی بر دهان ترامپ و هم‌پیمانانش است.

مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به برخی تبعیضات در جامعه از جمله حقوق‌های نجومی، اختلاس‌ها و غیره معترض بودند،حضور جوانان و خرد سالان بر زیبایی‌های صحنه‌های ماندگار راهپیمایی 22 بهمن در قم افزوده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار