مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: در مجموع 520 هزار نفر از مشترکین همراه اول و 305 هزار نفر از مشترکین ایرانسل در استان قم دارای اینترنت فعال هستند؛ همچنین تاکنون نزدیک به 308 هزار از خانوارهای استان اشتراک اینترنت خریداری کرده‌اند؛ با این حساب ضریب نفوذ اینترنت در خانواده‌های قمی به 80 درصد رسیده است.
کد خبر: ۵۶۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۴ 06 February 2018

به گزارش تابناک قم، سید حسن هانی طبایی در جمع خبرنگاران گفت: پیگیری بحث زیرساختهای ارتباطی و گسترش فناوری در تمام زمینه ها به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: در بحث تلفن ثابت، که عمده فعالیتهای آن توسط مخابرات انجام میپذیرد، 611 هزار تلفن ثابت ارائه شده که 513 هزار خط در حال استفاده است و در اکثر مناطق واگذاری تلفن ثابت را داریم؛ همچنین 200 روستا در استان داریم که از این تعداد، 154 روستا دارای تلفن ثابت فعال هستند.

وی ادامه داد: تلفن همراه دارای سه اپراتور رسمی فعال است که در مقوله همراه اول، 316 هزار سیم کارت دائمی ارائه شده که 285 هزار خط فعال داریم و یک میلیون و 120 هزار سیم کارت اعتباری ارائه شده که تعدا 626 هزار آن فعالند.

هانی طبایی با توجه به پوشش خدمات رسانی این اپراتور گفت: 69 درصد جمعیت استان و 99.9 درصد پوشش آنتن دهی آن از لحاظ سیم کارت برای جمعیت استان را داراست.

وی در ادامه از ایرانسل به عنوان اپراتور دوم بازار یاد کرد و افزود: 17 هزار سیم کارت ارائه شده توسط این اپراتور وجود دارد که 5000 فعال هستند و یک میلیون و 300هزار سیم کارت اعتباری نیز واگذار شده که تعداد 495 هزار از این تعداد فعالند.

ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ادامه داد: چیزی که ایرانسل را به عنوان یک اپراتور در زمینه اینترنت مطرح و متمایز کرد، این بود که سرویس اینترنت خانگی را فعال کرد و در این زمینه پوشش داد و مبتنی بر سیم کارت کرد.

هانی طبایی در مورد شرکت پست توضیح داد: چیزی حدود 3.5 میلیون مرسوله را تا شهریور ماه امسال ارسال کرده ایم و در 145 دفتر شهری و روستایی خمات رسانی را انجام میدهیم.

وی افزود: در حوزه اینترنت، خطوط adsl نصب شده در استان، 214000 مورد استت که 177 هزار عدد از آنها فعالند؛ حدود 520 هزار سیم کارت همراه اول و 305 هزار سیم کارت ایرانسل هستند که دارای اشتراک اینترنت فعالند که حدود 80 درصد خانوار استان را تشکیل میدهند. ما رتبه 4 کشوری در شهر و رتبه 3 روستایی را در کشور دارا هستیم که مایه خرسندی است.

وی ادامه داد: بخش دیگر زیر شاخه ما، سازمان تنظیم مقررات رادیویی است که صدور مجوز فعالیت در حوزه ارتباطات و نظارت بر حسن سازمان‌های مجوز دهنده است.

هانی طبایی با اشاره به دغدغه مردم در زمینه اینکه موبایل آسیب‌رسان است، گفت: به دلیل سطح میزان مصرف مشترکین این دغدغه بین مردم هست؛ که ما در 20 نقطه شهر امتحان کردیم و استان در شاخصه استاندارد قرار دارد.
وی در پایان از شرکت پست بانک به عنوان ارائه دهنده خدمات بانکی یاد کرد و گفت: بیشترین خدمات ارائه شده را برای روستاییان در زمینه امور بانکی و خدماتی با 45 دفتر روستایی داریم که 35 دفتر فعال هستند و امیدواریم در سال 97 بتوانیم به همین صورت خدمات را در روستاها بالا ببریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار