مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم مطرح کرد
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم گفت: مصرف گندم در استان به صورت سالیانه 110 هزار تن است و هیچ دغدغه ای در زمینه تامین نیاز گندم استان قم وجود ندارد.
کد خبر: ۵۶۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۱ 06 February 2018

به گزارش تابناک قم، بهزاد رادمنش شامگاه دوشنبه در جلسه شورای سیاستگذاری گندم،آرد و نان استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به مصرف سالیانه گندم استان قم اظهار کرد: مصرف گندم در استان به صورت سالیانه 110 هزار تن است، ظرفیت نگهداری گندم در استان قم حدود 150 هزار تن است و هیچ دغدغه در زمینه تامین نیاز گندم استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: 603 واحد نانوایی یارانه‌ ای در استان قم وجود دارد که113 واحد در روستاها و بقیه در شهر قم است، سهمیه آرد نانوایی روستایی کمتر از نانوایی شهری است، میزان تخصیص سهمیه‌ها به نانوایی‌های روستایی براساس نظر بخشداران است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم افزود: به صورت جدی بر فعالیت کارخانه‌های آرد استان نظارت می‌کنیم، اگر کارخانه ای حداقل استاندارد را رعایت نکند، در اعطای سهمیه گندم به آن کارخانه تجدیدنظر خواهیم کرد.

رادمنش فرهنگ سازی در زمینه نان سبوس دار در استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌ها در انسان به دلیل مصرف نان سفید به وجود می‌آید، در این زمینه اطلاع رسانی لازم را در استان قم انجام دادیم.

وی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم که گندم آلوده وارد استان قم شود، به دنبال انجام وظیفه خود در قبال سلامت مردم هستیم، افزایش سبوس نان به صورت دستی عملی غیربهداشتی است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم افزود: سالیانه حدود 25 هزار تن گندم در استان قم تولید شد، امسال 123 هزار تن گندم از جمله 95 هزار تن گندم درجه یک از استان‌هایی همچون خوزستان و فارس را به استان وارد کردیم، گندم استان قم نیز کیفیت خوبی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید فرهنگ خوردن نان سفید را در استان قم از بین ببریم، باید مردم به دنبال خرید و مصرف نان کامل باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار