مدیرکل بهزیستی استان قم:
مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه تنها یک مرکز تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در سطح استان قم فعال است، گفت: امکانات خدمات اجتماعی بهزیستی ضعیف است.
کد خبر: ۵۶۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۰ 06 February 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه غروب دوشنبه در بازدید معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و استاندار قم از اورژانس اجتماعی و خانه امن و افتتاح سرای سالمندان مستقر در میدان شهید محلاتی قم، گفت: هنوز خدمات اجتماعی بهزیستی آنچنان که شایسته است معرفی و اطلاع رسانی نشده است.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از لحاظ تعداد نیرو و امکانات کمبود محسوسی دارد، اظهار کرد: ۱۱ پایگاه مددجو مستقر در محلات با شناسایی آسیب دیدگان مختلفی اجتماعی به بهزیستی کمک می‌کنند.

راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در جعفریه و پردیسان

مدیرکل بهزیستی استان قم مدارس، مساجد و خانه‌های بهداشت را از همکاران فعال و همراه بهزیستی در خدمات اجتماعی یاد کرد و گفت: حتی بسیاری از موضوعات کودک آزاری را معتمدین محله و همسایه‌ها به اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اطلاع رسانی می‌کنند.

سلیقه از راه اندازی یک مرکز اورژانس اجتماعی در جعفریه خبر داد و افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده یکی از شهرهای پر تماس به اورژانس اجتماعی شهر ۱۲ هزاری نفری جعفریه است.

وی با اعلام اینکه طبق ضوابط سازمان مرکزی بهزیستی مراکز اورژانس اجتماعی تنها در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفری قابل راه اندازی گفت: البته با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و با توجه به شرایط تنوع زیستی و اجتماعی و فرهنگی قم مجوزهای تأسیس جعفریه در حال پیگیری و انجام است.

سلیقه افزود: شهر پردیسان یکی دیگر از جاهایی است که در آینده نزدیک مرکز اورژانس اجتماعی راه اندازی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم مقوله زمان را در اورژانس اجتماعی را بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: در آسیب‌هایی مانند خودکشی‌ها یک لحظه می‌تواند سرنوشت ساز باشد بنابراین باید با توزیع خدمات اورژانس بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان در محل حادثه باشیم.

وی از استقبال مردم از خدمات مراکز مشاوره اجتماعی و روان شناسی بهزیستی ابراز رضایت کرد و افزود: صدای مشاوره با شماره تماس ۱۴۸۰ سالانه حداقل ۴۰ هزار تماس مردمی در سطح استان قم دارد.

وجود ۵۰۰ معلول ذهنی و سالمند

سلیقه با تأکید بر اینکه باید ساعات کاری خدمات اجتماعی بهزیستی شبانه‌روزی شود گفت: در حال حاضر خدمات اورژانس تا ۱۰ شب و خدمات صدای مشاوره تا ۱۲ شب امکان پذیر است که باید با حمایت‌های مسئولان و افزایش نیرو و امکانات این خدمات شبانه‌روزی شود.

وی در ادامه از راه اندازی یک سوئیت فرهنگی – اسکانی ۴۰ نفره برای مددکاران اجتماعی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان با کمک خیرین برای این اردوگاه فرهنگی و اسکانی هزینه شده و در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اعلام اینکه در حال حاضر آسایشگاه بهزیستی قم پذیرای ۵۰۰ معلول ذهنی و سالمند است گفت: البته ترجیح و اولویت ما بازگشت این افراد به آغوش خانواده و حضور در جمع آن‌هاست.

سلیقه با تأکید بر اینکه مراکز خدمات اجتماعی و توانمندی با کمک و هزینه مؤسسات و افراد خیر اداره می‌شود گفت: سازمان بهزیستی در صورتی که خانواده معلولان و سالمندان متحمل نگهداری‌شان شود یارانه می‌دهد. هرچند یارانه سازمان به مراکز نگهداری هم تعلق می‌گیرد.

شایان‌ذکر است با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و استاندار قم مرکز توسعه یافته نگهداری معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال به بهره‌برداری رسید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار